«اخبار صندوق های غیردولتی»

سهام داران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار با نماینده مردم شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه 22 آبان ماه 1398 ملاقات کردند.
تعداد ۷۵ تن از تولیدکنندگان برتر سهام دار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار با محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم  شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند. 
در این جلسه غلامرضا رهنما مدیرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي شهرستان شهریار درباره استفاده از ظرفیتهای قانون گذاری در مجلس و تعامل نمایندگان در تقویت صندوق های غیردولتی پیشنهاداتی ارائه کرد که با استقبال محمد محمودی شاه‌نشین مواجه شد.
وی پیشنهاد کرد: طرح پیشهادی و راهکارهای عملی در این خصوص تدوین و به وی عرضه شود تا با جلب نظر سایر نمایندگان در تحقق اهداف صندوق گام موثری برداشته شود.
همچنین پس از جلسه از روند پیشرفت فیزیکی تونل انتقال آب های سطحی غرب شهر تهران به شهریار بازدید شد چرا که این تونل قادر است روان آب های فصلی در حوزه بزرگراه همت و حکیم و آبهای جاری در رودخانه کن و… را در حوضچه آرامش احداثی در منطقه چیتگر جمع آوری کرده و سپس به تدریج و به صورت منظم به دشت شهریار انتقال دهد. 
 
 
بیشتر بدانید
13 نوامبر 2019

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان در نخستین جشنواره انجیر با هدف معرفی ارقام بومی و توسعه فراوری این محصول در سمنان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سهام داران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان در نخستین جشنواره انجیر با هدف معرفی ارقام بومی و توسعه فراوری این محصول در سمنان برگزار شد، حضور یافتند و در غرفه علاوه بر تولیدات خوراکی بومی سمنان مربای انجیر و نهال درخت انجیر نیز برای فروش عرضه شد.

علی آقا شاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: حدود 100 هکتار باغ پراکنده انجیر در سطح شهرستان سمنان وجود دارد که 50 درصد آن بارور و نیمه دیگر آن به صورت نهال است.

بوستان کوشمغان سمنان به عنوان یکی از تفریحگاه های محله ای به عنوان مکان این جشنواره انتخاب شد تا به تدریج 6 استخر ذخیره آب سنتی کشاورزی درون شهری سمنان در یک طرح یکساله با بازآفرینی شهری به محل گردش و تفریح تبدیل شود.

در این جشنواره پویش مردمی اجرای طرح هر خانه، هر کوچه و هر محله یک درخت انجیر نیز برای توسعه کشت این درخت سنتی با توزیع نهال سازگار با آب و هوای سمنان آغاز شد. انجیر بومی سمنان از نوع زرد است که با پوست نازک علاوه بر تازه خوری برای پخت مربا و فرآوری بصورت انجیر خشک بسیار مناسب است. در فرهنگ بومی سمنانی ها اواخر مرداد و تا اواسط شهریور را دوره «انجیرپزان» می گویند.

در این جشنواره به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان نیز لوح سپاس به همراه تندیس و تمبر یادبود جشنواره اهدا شد که در ادامه آمده است.

بیشتر بدانید
12 نوامبر 2019

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: منافع ملی را با منافع مردم باید گره زد تا بجای تقابل، تعامل شایسته در مسیر نگهداشت و اعتلای جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، خاک حاصلخیز داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان درباره نقش چشمگیر همیاری مردم در مقاطع حساس کشور با دولتمردان و خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون در سنگر حفاظت از منابع طبیعی باید دوش به دوش یکدیگر به روند تخریب این سرمایه ملی خاتمه داد و با واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی دولت به تعاونی های مرتبط برای حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی برنامه جدیدی طرح ریزی تا هم دولت و هم ملت از این طرح منتفع شوند.

رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای بهره گیری طرفین از افزایش ضریب مشارکت مردم در طرح های مدیریتی منابع طبیعی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف حمایت و توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره برداران منابع طبیعی، افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت و امکانات زندگی برای جامعه هدف، توزیع عادلانه فرصت ها و منابع از طریق تجمیع و هدایت سرمایه های کوچک مردمی و هم افزایی آن با مشارکت دولت راه اندازی شده است.

برخورداری پور با اشاره به اینکه مدیریت صندوق های توسعه منابع طبیعی با خود مردم است واین صندوق ها منابع ارزان قیمت را در اختیار تعاونی ها وتولیدکنندگان وبهره برداران عرصه های منابع طبیعی قرار می دهد، تاکیدکرد: این صندوق ها به نسبت بانک ها از منابع بسیار کمتری برخوردار هستند اما توانسته اند با همین منابع اندک گام های بزرگی برای رفع مشکلات بهره برداران حوزه منابع طبیعی ومشارکت ذی نفعان بردارند.

صندوق های حمایت از منابع طبیعی یکی از عوامل کلیدی دررشدوتوسعه اقتصاد منابع طبیعی

وی افزود: بدون شک نظام مالی می تواند نقش مهمی در ثبات اقتصادی، تثبیت سطح عمومی قیمتها، تقویت تولید، رشدوتوسعه هر اقتصادی ایفا کند. به گونهای که میتوان آن را موتور محرکه هر اقتصادی تصور کرد. وظیفه اصلی نظام مالی تجهیز منابع وتخصیص بهینه آن در جهت حمایت بخش تولید، گسترش رفاه و توسعه اقتصادی است که صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی می توانداین نقش در منابع طبیعی ایفا کنند.

برخورداری پور اظهارداشت: به دلیل وجود مشکلات در بخش تولید و همچنین برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه منابع طبیعی با استفاده از اعتبارات دولتی و به علت ایجاد مازاد تقاضا برای تسهیلات دولت تصمیم به ایجاد صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی در دستورکار خود قرار دهد و به منظور کمک به بخش منابع طبیعی و به مشارکت گرفتن تشکلها و تعاونی های فراگیرمنابع طبیعی بتواند چرخه اقتصاد و تولید در عرصه های منابع طبیعی به حرکت در آورد.

وی گفت: امرار معاش و ادامه زندگی خود و همچنین اشتغال در منابع طبیعی با استفاده از وامهای کم بهره و تقویت سرمایه و سرمایه گذاری به منظور ارتقای منزلت و افزایش بهره وری در بخش های متنوع منابع طبیعی و حمایت از بهره برداران و ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی تولیدکنندگان، بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و توسعه پایدار منابع طبیعی و کمک به سیاست های سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری است.

برخورداری افزود: هدف اصلی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کمک به اجرای برنامه های ادارات کل منابع طبیعی درنواحی روستایی، دستیابی به توسعه روستایی و کاهش تخریب منابع طبیعی و همچنین حفظ و احیای آن با مشارکت مناسب صندوق و کار آفرینان، با ایفای وظایف حاکمیتی در عرصه های منابع طبیعی است.

بیشتر بدانید
9 نوامبر 2019

جلسه بررسی منابع مالی برای تامین سهم دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان و افزایش سرمایه آن روز سه شنبه 16 مهرماه 98 در دفتر صندوق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه افزایش سرمایه صندوق و بررسی منابع مالی برای تامین سهم دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و معاونان وی و هیات مدیره صندوق روز سه شنبه 16 مهرماه 98 در دفتر صندوق برگزار شد.

جلسه افزایش سرمایه صندوق و بررسی منابع مالی برای تامین سهم دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان با حضور عباس سعیدی؛ رئیس سازمان و علی جاویدی، معاون اقتصادی، حمیدرضا بهرامی، معاون امور دام و حمیدرضا معبودیان، معاون مالی و نیروی انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و تعدادی از مدیران ستادی استان کرمان و اعضای هیئت مدیره صندوق روز سه شنبه 16 مهرماه 98 در دفتر صندوق برگزار شد.

رضا بمانی گلنا آبادی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان به طور اختصار گزارشی از وضعیت صندوق، سابقه تشکیل آن، مراحل 16 گانه افزایش سرمایه تاکنون و نحوه تامین منابع مالی سهم دولت ارائه کرد و به تشریح مرحله هفدهم افزایش سرمایه صندوق پرداخت.

وی افزود: مرحله هفدهم افزایش سرمایه صندوق در دست اقدام است که در این مرحله سهم دولت از محل سود مجمع 25 فروردین 1398 به مبلغ 50 میلیارد و 305 میلیون ریال و از محل تبصره 3 ماده 31 قانون احکام دائم 26 میلیارد و 400 میلیون ریال و در مجموع سهم دولت 76 میلیارد و 705 میلیون  ریال تامین شده است.

بمانی اظهار داشت: سهم تشکل ها از محل سود و سایر مطالبات پس از کسر بدهی ها مبلغ 29 میلیارد . 306 میلیون  ریال و همچنین مبلغ 48 میلیارد و 128 میلیون ریال به عنوان آورده نقدی تشکل ها در نظر گرفته شد که پس از عملیاتی شدن این مرحله سرمایه صندوق از 388 میلیارد و 40 میلیون ریال به مبلغ 542 میلیارد و 180 میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

 

عباس سعیدی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی سال 1398 مبلغ 26 میلیارد و 400 میلیون ریال برای افزایش سرمایه سهم دولت تخصیص داده شده است که امسال نیز با توجه به تاکید مقام عالی وزارت پیگیر جذب اعتبارات تبصره 3 ماده 31 جهت تامین منابع سهم دولت خواهیم بود.

در پایان جلسه مقرر شد در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان با توجه به زمینه سازی سال قبل و موافقت استاندار و تاکید مقام عالی وزارت موضوع تخصیص اعتبار از محل سرجمع کمک های فنی و اعتباری استان مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد. درصورت عدم موافقت سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان مبنی بر تخصیص از محل سرجمع استان هم  سازمان جهاد کشاورزی استان مانند سال 1397  اعتباری از محل کمک های فنی و اعتباری خود سازمان برای تامین منابع مالی سهم دولت به صندوق تخصیص دهد.

از سوی دیگر باتوجه به اصلاح ماده 6 اساسنامه صندوق و ثبت آن مقرر شد معاونت ها و مدیریت های ستادی و سایر دستگاههای وابسته درصورت نداشتن منع قانونی پروژه های کمک های فنی و اعتباری و بلاعوض خود را با عاملیت صندوق اجرا کنند

بیشتر بدانید
30 اکتبر 2019

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، به استناد بند ب ماده ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه، مبنی بر تعهد به سرمایه‌گذاری در امر توسعه صادرات و به عنوان یک سازمان توسعه ای تسهیل گر امر توسعه صادرات در دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنبورداران کشور عرب(ApiArab)، که از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۸، در اقلیم کردستان کشور عراق، شهر اربیل، برگزار شد با دایر کردن غرفه شرکت کرد.

هدف از شرکت در این رویداد بین الملی، در وهله اول شناسایی بازار منطقه اقلیم کردستان عراق و رای زنی با مسئولان و دست‌اندرکاران بخش زنبورداری این منطقه با هدف ایجاد زمینه توسعه صادرات محصولات، فرآورده ها و تجهیزات زنبورداری کشور به این منطقه و در وهله دوم آشنایی با پتانسیل ها و افراد موثر بخش زنبورعسل سایر کشورهای عربی شرکت کننده در این رویداد با هدف توسعه همکاری‌ها بود.

شرکت صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در این رویداد بین‌المللی، با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و درچهارچوب تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با منطقه اقلیم کردستان عراق انجام پذیرفت.

در طی این سفر، ملاقات های متعددی با مسئولان بخش کشاورزی و زنبورعسل اقلیم کردستان عراق و سایر کشورهای عضو اتحادیه زنبورداران کشورهای عربی برگزار شد.

همچینن در ایام برگزاری کنگره بین‌المللی زنبورداران کشور عربی(ApiArab)، در منطقه اقلیم کردستان عراق، بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با حسین رحیم، سخنگوی وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بهزاد بانکی پور، ضمن معرفی ظرفیت‌های صنعت زنبورداری کشور آمادگی بخش زنبورعسل کشور، برای توسعه همکاری‌ها با فعالین بخش زنبورعسل در منطقه اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد و حسین رحیم، ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های متقابل، راهنمایی‌های لازم در خصوص فرآیندهای سرمایه‌گذاری در منطقه اقلیم کردستان عراق را ارائه داد.

همچنین مقرر شد هماهنگی‌های لازم از طریق وی برای ارتباط صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، با مسئولان و دست‌اندرکاران دولتی و بخش خصوصی مرتبط با بخش زنبورعسل اقلیم کردستان عراق انجام پذیرد. در این دیدار، که با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان انجام پذیرفت، مادح حسامی، مدیر دفتر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق را همراهی کردند.

از سوی دیگر  عبدالرحیم عمر مصطفی، رئیس بخش کشاورزی استان اربیل، به همراه سخنگوی وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه از غرفه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور بازدید و طرفین در خصوص راهکارهای همکاری فی‌مابین گفتگو کردند.

فیروز زارعی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در اربیل عراق و کاظم محمدی، رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌ها از غرفه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی زنبور دران کشورهای عر بازدید کردند.

در طی بازدید مسئولین کنسولگری ایران در منطقه اقلیم کردستان عراق، از غرقه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و نشست مشترک با بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق، مقرر شد که تمام همکاری‌های صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی منطقه اقلیم کردستان عراق در حوزه بخش زنبورعسل با هماهنگی و از طریق کنسولگری ایران در عراق صورت پذیرد.

با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، بهزاد بانکی پور در مدت حضور خود در منطقه اقلیم کردستان عراق با رئیس بخش کشاورزی استان سلیمانیه ملاقات و پس از بحث و بررسی در خصوص راهکارهای همکاری فی‌مابین طرفین توافق کردند

در ایام برگزاری دوازدهمین کنگره زنبورداران کشورهای عرب، و حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در این کنگره، این فرصت فراهم آمد تا بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق با روسای اتحادیه‌های زنبورداری کشورهای مصر، لبنان، سوریه و عراق دیدار و گفتگو نماید.

 در این دیدار مدیرعامل صندوق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت زنبورداری ایران را معرفی و متقابلاً با ظرفیت‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب در بخش زنبورعسل آشنا شدند.

در ادامه این گفتگو و دیدارها یک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و اتحادیه زنبورداران کشورهای عرب تبادل شد.

 

بیشتر بدانید
26 اکتبر 2019

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیرازگفت: سهام داران این صندوق در نمایشگاه دستاورد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایریدر مهرماه شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛صدیقه عباسی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیرازگفت: سهام داران این صندوق در نمایشگاه دستاورد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایریاز 13تا 18 مهرماه که دربوستان آزادی شیراز برگزار شد، شرکت کردند.

وی افزود: نمایندگان 9 صندوق خرد زنان روستایی و عشایری سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز، محصولات غذایی و صنایع دستی اعضا را به نمایش گذاشتند.

عباسی تصریح کرد: این نمایشگاه با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و همکاری فرمانداری این شهرستان به مناسبت روز روستا و عشایر، برای نشان دادن دستاورد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری و همچنین فرصت های شغلی ایجاد شده در روستاهای شهرستان برپا شد.

وی بیان کرد: در نخستین روز برگزاری نمایشگاه معاونان استاندار، فرماندار شیراز، مسئولان جهاد کشاورزی استان فارس و شهرستان شیراز همچنین مسئولان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز برای افتتاح نمایشگاه حضور یافتند.

بیشتر بدانید
16 اکتبر 2019

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری شهرستان آبادان از کارخانه تنها سهام دار صندوق فعال در حوزه فرآوری محصولات شیلاتی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ امیر درویشی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری شهرستان آبادان از کارخانه شرکت تعاونی 177 تنها سهام دار صندوق، فعال در حوزه فرآوری محصولات شیلاتی در روز دوشنبه 15 مهرماه 1398 بازدید کرد.

گفتنی است؛ در  این بازدید مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری شهرستان آبادان و مدیر کارخانه شرکت تعاونی 177  بر افزایش همکاری در توسعه کمی و کیفی و صادرات محصولات تاکید کردند.

بیشتر بدانید
13 اکتبر 2019

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  استان کرمان گفت: سال گذشته برای نخستین بار در کشور، قرارداد عاملیت بین صندوق کرمان و سازمان صمت از محل ردیف اعتباری 76-550000 منعقد شد که پس از تخصیص مرحله اول اسناد خزانه به مبلغ 165 میلیارد و 540 میلیون ریال تحویل این صندوق شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛رضا بمانی گلنا آبادی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  استان کرمان در جلسه شورای معادن با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونان  و کارشناسان مربوطه در محل این سازمان در روز دوشنبه 15 مهرماه 1398 تشکیل شد، گفت: سال گذشته برای نخستین بار در کشور قرارداد عاملیت بین صندوق کرمان و سازمان صمت به مبلغ 660 میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری 76-550000 منعقد شد که پس از تخصیص مرحله اول اسناد خزانه به مبلغ 165 میلیارد و 540 میلیون ریال تحویل این صندوق شد.

وی ضمن ابراز تشکر از حسن اعتماد سازمان صمت از واسپاری بخشی از عاملیت به صندوق، درباره تاریخچه، وضعیت و عملکردصندوق کرمان و همچنین اهداف، مصوبات و قوانین تصویب شده در رابطه با صندوق سخن گفت. .

مهدی حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ضمن اعلام رضایت مندی کامل از عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  استان کرمان در سال گذشته در خصوص همکاری مالی با این سازمان اظهار امیدواری کرد که امسال نیز این همکاری ادامه داشته باشد و سازمان صمت آمادگی دارد در رابطه با پذیرش عاملیت صندوق و همچنین اجرایی شدن بند 5 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه با صندوق همکاری لازم به عمل آورد.

پس از بحث وبررسی مقرر شد؛ در سال جاری نیز سازمان صمت بخشی از اعتبارات و کمک های بلا عوض در راستای تبصره4 ماده17 قانون افزایش بهره وری با عاملیت صندوق اجرایی نماید؛ همچنین با توجه به هماهنگی صورت گرفته با استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت مقرر شد تا در رابطه با اجرایی شدن بند 5 ماده 43 قانون برنامه ششم سازمان صمت مساعدت لازم را به عمل آورد.

بیشتر بدانید
13 اکتبر 2019

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: برای واردات 557 رأس گاو سمینتال مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛محرم خلیلی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی درباره واردات 557 رأس گاو سمینتال گفت: مبلغ 100 میلیارد ریال با توجه به اهمیت توسعه نژادهای دامی دومنظوره در استان آذربایجان غربی به لحاظ نظر موافق سازمان جهاد کشاورزی و استانداری به واردکنندگان اعطا شد.

وی افزود: به 25 تشکل دامداری متقاضی این اعتبارات در راستای سیاست‌های کلان معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش میزان تولید شیر، گوشت و افزایش سطح خلوص نژاد دام‌های کشور، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان آذربایجان غربی مبادرت به انجام این کارکرد.

خلیلی اظهار داشت: مبلغ 20 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی به‌عنوان سهم آورده دامداران، برای واردات 557 رأس تلیسه دومنظوره سمینتال از کشور اتریش با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، اداره کل دامپزشکی، بانک کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت شد.

خلیلی اظهار داشت: این دام‌ها 28 مردادماه 1398 وارد کشور شده که پس از گذراندن دوره قرنطینه به مدت 21 روزبه دامداران متقاضی تحویل شد و نکته بسیار مهم اینکه، تمامی گاوها 2 الی 5 ماهه آبستن بودند.

وی گفت: قیمت تمام‌شده هر رأس گاو برای دامداران کمتر از 20 میلیون تومان برآورد شد درحالی‌که در بازار آزاد همین نژاد، بین 40 تا 50 میلیون تومان معامله می‌شود، یعنی این سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر ارزش‌افزوده ایجاد کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی درباره نژاد سمینتال تصریح کرد: این گاو از یک نژاد اصیل کشور سوئیس بوده که در کشور اتریش اصلاح نژاد شده و دو بهره‌ای است یعنی هم شیری و هم گوشتی است. همچنین در برابر بیماری‌ها بسیار مقاوم بوده و با علوفه معمولی تغذیه می‌شود و نیاز به کنسانتره کمی دارد ازاین‌رو بسیار کم‌هزینه است.

خلیلی افزود: میزان شیردهی هر گاو در هر دوره شیردهی بین 13-7 تن است. از طرفی سرعت رشد بسیار خوبی دارد و روزانه حدود 3/1 کیلوگرم به وزنش اضافه می‌شود. میزان چربی و پروتئین در شیر بالاترین است (2/4 درصد چربی و 7/3 درصد پروتئین) و ازنظر مشخصات ظاهری این نژاد سرهای کوچک سفیدرنگ با موهای سفید همچنین پاهای سفید و بدن‌های سفید و قرمز دارد.

وی بابیان اینکه دام‌های واردشده 92 درصد خلوص دارند که برای تولید نسل در آینده بسیار مناسب هستند، گفت: این نژاد برای نخستین بار در استان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران با مشارکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی واردشده است.

بیشتر بدانید
6 اکتبر 2019

صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش سنگر سازان بی سنگر جنوب شرق کشور و یادواره 130 شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ رضا بماني، مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان کرمان گفت: اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان این صندوق به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش سنگر سازان بی سنگر جنوب شرق کشور و یادواره 130 شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان که در حسینیه ثارالله کرمان در روز پنج شنبه 4 مهرماه 1398 برگزار شد، شرکت کردند.  

وی افزود: در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار مطهری، جانشین سپاه ثارالله، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران و مسئولان استان کرمان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

بمانی تصریح کرد: در این برنامه هر کدام از سخنرانان  به بیان دوران خاطرات دفاع مقدس، جنگ و نقش رزمندگان کرمان در پیروزی وموفقعیت جنگ پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  گفت: یاد شهدا و دوران دفاع مقدس همیشه باید در جامعه  ما زنده باشد.

وی با اشاره به اینکه چندین محرومیت ما را به انقلاب سوق داده، افزود: یکی از آنها محرومیت از اجرایی شدن احکام نورانی اسلام و دیگری تهاجم به غرور ملی کشور بود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ما در این دفاع مقدس برای نسل های آینده ثابت کردیم که ملت ایران با هدف نجات جهان با ظلم پیکار کرد و در این راه بسیاری از این رزمندگان شهید و جانباز شدند.

بیشتر بدانید
5 اکتبر 2019

جلسه هماهنگی درخصوص تشکیل هشت صندوق شهرستانی در استان خوزستان با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های ایذه، لالی، اندیکا، اندیمشک، شوشتر، گتوند، امیدیه، مسجد سلیمان در روز دوشنبه 25 شهریورماه 98 در ساعت 9 صبح در سالن جلسات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه هماهنگی نهایی درخصوص تشکیل هشت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی در استان خوزستان با حضور هوشنگ محمدی، سرپرست توسعه عملیات بهبود و بهره وری و سيد علي جلالي، رئیس هیات مدیره و علیرضا دارابی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان و همچنین مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های ایذه، لالی، اندیکا، اندیمشک، شوشتر، گتوند، امیدیه، مسجد سلیمان به همراه کارشناسان مربوطه در روز دوشنبه 25 شهریورماه 98 در ساعت 9 صبح در سالن جلسات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.

سيد علي جلالي، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان گزارشی از صندوق استان و چهار صندوق شهرستانی دزفول، بهبهان، شوش و آبادان ارائه کرد.

در پایان مقرر شد؛ حداقل خرید سهام توسط هر بهره بردار روستایی 15 میلیون ریال باشد، حداقل خرید سهام توسط تشکل ها 90 میلیون ریال و سقف آنها 300 میلیون ریال باشد. مدیران جهاد کشاورزی هشت شهرستان با افراد مطلع صحبت کنند تا در منطقه و روستای خود شروع به اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بدانید
30 سپتامبر 2019

مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان کرمان در جلسه با معاون استانداری کرمان گفت: در هفدهمین مرحله افزایش سرمایه، در آینده نزدیک، سرمایه این صندوق به بیش از 54 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ رضا بماني، مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان کرمان در جلسه با محمدعلی دهقان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمان که دوم مهرماه 1398 در دفتر معاون استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این صندوق در سال 1386 بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه اولیه 711 میلیون تومان و با مشارکت دولت (49 درصد) و تشکل‌های بخش (51 درصد) راه‌اندازی و تأسیس شد و در حال حاضر پس از 16 مرحله افزایش سرمایه میزان سرمایه صندوق نزدیک به 39 میلیارد تومان رسیده است و با توجه به اینکه مرحله 17 افزایش سرمایه در دست اقدام است.

وی افزود: البته این رقم در قیاس باارزش سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی خیلی کم و ناچیز است. سهم دولت از 49 درصد به 40 درصد کاهش‌یافته است که امید است باهمت و یاری استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان جهاد کشاورزی به توان نسبت به تخصیص اعتبار برای افزایش سرمایه دولت اقدام شود.

بمانی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی خوبی درزمینهٔتأمین منابع مالی سهم دولت ازجمله تبصره 3 ماده 31 قانون احکام دائم کشور، بند ج ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور و ماده 17 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی ایجادشده است.

در ادامه محمدعلی دهقان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمان از عملکرد و فعالیت‌های صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان کرمان در راستای خدمت به بخش کشاورزی ابزار رضایت کرد و توسعه و ارتقاء ظرفیت‌های صندوق را خواستار شد.

وی اعلام داشت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانونی به‌منظور تأمین منابع مالی سهم دولت، استانداری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پس از بحث و بررسی مقرر شد تا جلساتی با حضور استاندار، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت مستمر برگزار شود و در نخستین جلسه شورای معادن استان نیز به‌منظور استفاده از ظرفیت قانونی بند 5 ماده 43 قانون پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی موضوع تأمین منابع مالی سهم دولت در صندوق مطرح و از مدیرعامل صندوق نیز برای شرکت در این شورا دعوت به عمل آید.

بیشتر بدانید
29 سپتامبر 2019