برگزاری همایش اشتغال و تولید ثروت از دانش و فناوری توسط صندوق دزفول

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دزفول از برگزاری نخستین همایش منطقه­ای اشتغال و تولید ثروت از دانش و فناوری و جشنواره ایتاپ (از ایده تا پدیده) با همکاری  این صندوق در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۳۹۶ با حضور سهامداران صندوق، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و ایده پردازان جوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید رحمن پژوهیده، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دزفول از برگزاری نخستین همایش منطقه­ای اشتغال و تولید ثروت از دانش و فناوری و جشنواره ایتاپ (از ایده تا پدیده) با همکاری این صندوق خبر داد و گفت:  این صندوق با حمایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز رشد صفی‌آباد در محل سالن کنفرانس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۳۹۶ با حضور سهامداران صندوق ، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و ایده پردازان جوان برپا شد.

وی درباره راهکارهای اجرایی رسیدن ایده تا تجاری‌سازی محصول توضیح داد و افزود: در این همایش از ۳۰ ایده ارائه‌شده ۱۳ ایده برتر انتخاب و از ایده­دهندگان تقدیر و جوایز نفیسی اهداء شد.

پژوهیده اعلام داشت: این همایش که با فراخوان ایده پردازان استان خوزستان با همکاری پارک علم و فن‌آوری استان و مرکز رشد شهرستان برگزار شد، برای رفع مشکلات بخش کشاورزی بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دزفول گفت: ایده‌ها در خصوص دستگاه‌های نوین برداشت، فرآوری، بسته‌بندی در محصولات کشاورزی، تولید و استخراج مواد مؤثر گیاهان دارویی، روش‌های کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، روش‌های نوین افزایش راندمان و بهره‌وری آب،  انبارهای نوین نگهداری میوه و سبزی‌ها به‌خصوص مارچوبه، گلخانه‌های نوین تولید گل‌های زینتی خارج از فصل، ادوات و ماشین‌های نوین حمل گل‌های شاخه بریده به بازارهای هدف، مدیریت منابع آب‌وخاک، مدیریت پسماند محصولات کشاورزی،  روش کنترل پدیده ریز گردها در خوزستان، ساخت ماسک مؤثر در برابر ریز گردها و آینده‌پژوهی و مقابله با تهدیدات نوظهور در بخش کشاورزی بود.

وی اظهار داشت: در این همایش از بین ۳۵ ایده در بخش مسابقه دستاوردهای بسیار مناسبی برای موانع مطرح‌شده به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دزفول مهم‌ترین شاخص‌های این همایش را حضور مدیران و ایده پردازان و کارشناسان تحقیقات و جهاد کشاورزی، سهامداران صندوق شامل افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی را بیان کرد و گفت: آموزش‌های ارائه‌شده در جلسه شامل چگونگی تهیه و ورود به حوزه‌های کسب کار، ارتباط با مراکز رشد و نیز سایر مراتب موردنیاز جامعه کشاورزی بود و با توجه به هماهنگی انجام‌شده با مرکز آموزش بخش کشاورزی گواهی دوره در پایان دوره به تمام سهامداران اعطا شد.

 گفتنی است؛ در این همایش مجید ولدان، مدیرکل فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، داوودی، مشاور ارشد پارک علم و فناوری خوزستان و اسلامی زاده، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد، زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول و برخی از مسئولان محلی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *