صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بوانات راه اندازی می شود

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بوانات در استان فارس با حضور بهره برداران و کشاورزان افتتاح و راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه مشترک برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بوانات در استان فارس با حضور رحیم نظری گوران، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره‌وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، جعفر صبوری‌پور، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی، غلامرضا مقصودی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان فارس، سید کاظم موسوی، معاون آموزش، نظام بهره برداری و توسعه تشکلها سازمان تعاون روستایی استان فارس، معاون فرماندار، امام جمعه شهرستان، بخشداران و نمایندگان تام‌الاختیار بهره‌برداران روستاها در محل فرمانداری در ۱۷ اسفندماه جاری برگزار شد.

در این جلسه در مورد هدف و برنامه صندوق و نحوه تاسیس آن توسط اعضای حاضر در جلسه توضیحات کامل و وافی داده شد و مقرر شد؛ تاسیس دو صندوق در بخش مرکزی، مزایجان و بخش سرچهان تا حصول نتیجه پیگیری شود.

در پایان این جلسه با رای گیری ۷ تن از نمایندگان بهره‌برداران به عنوان هیات اجرایی موسس صندوق انتخاب شدند تا مراحل تاسیس صندوق پیگیری شود.

لازم به ذکر است این صندوق در زیر بخش‌های زراعت و باغبانی، دامداری و دامپروری، جنگل و مرتع، شیلات و آبزیان و صنایع و خدمات مرتبط با وظایف وزارت جهاد کشاورزی با اقداماتی نظیر حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی، اعطای تسهیلات و کمک به صندوق‌های تخصصی، محصولی یا منطقه ای مرتبط با بخش کشاورزی و نظارت بر چگونگی استفاده از آنها فعالیت می کند و این صندوق با سرمایه‌گذاری ۴۹درصدی توسط دولت و ۵۱ درصدی توسط بخش خصوصی با حداقل ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *