پرداخت یک هزار و دویست و چهل میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق همدان ‏

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در ابتدا رضا عباسی، رئیس هیات مدیره و نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان در جلسه هماهنگی مدیران بانک کشاورزی استان همدان با مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان در روز دوشنبه ۴ آبان ماه در دفتر مدیرعامل بانک کشاورزی استان همدان درباره همکاری ها و تعاملات بیشتر برگزار شد، هدف از جلسه را تبیین کرد.

حسین رستمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان گفت: اجرای عاملیت اعتبارات آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال و اجرای ۲۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از این اعتبار و اجرای سایر عاملیت ها شامل پرداخت تسهیلات تلفیقی به تعاونی های تولید، اصلاح نژاد دام روستایی، احیاء و اصلاح قنوات، تجهیز شرکت های مکانیزاسیون، و عاملیت اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سالهای ۹۰-۹۱-۹۳ به مبلغ ۵۸۳ میلیارد ریال، تضمین سهامداران نزد شرکت خدمات حمایتی به منظور دریافت نهاده های تولید، از دیگر فعالیت های صندوق در طول مدت فعالیت خودش بوده است.

وی افزود: صندوق همدان در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۳ با سرمایه  اولیه ۵۳۰ میلیون ریال و تعداد ۱۳ سهامدار به ثبت رسید. اما این صندوق در سال ۱۳۸۳و در نیمه اول سال ۱۳۸۴ فعالیتی نداشت و در نیمه دوم سال ۱۳۸۴ چند فقره تسهیلات پرداخت کرد و فعالیت اصلی خود را از سال ۱۳۸۵۸۵ شروع کرد و با چند مرحله افزایش سرمایه، سرمایه خود را در تاریخ ۱۳ آذرماه سال ۹۵ به بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال ریال رساند و در سال ۱۳۸۸ با دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کمک استانداری سرمایه صندوق به ۴۷ میلیارد ریال رسید و در حال حاضر نیز صندوق دارای ۱۲۰ تشکل سهامدار و ۱۸۱ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال سرمایه است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان در ادامه جلسه خواسته ها و انتظارات صندوق را از بانک کشاورزی مطرح کرد و گفت: پرداخت تسهیلات مورد تقاضا با حداقل سود، پرداخت تسهیلات به اعضاء سهامداران با معرفی صندوق بدون درخواست میانگین گردش حساب، گزارش وضعیت معرفی شدگان در مقاطع سه ماهه، رفع اشکال نرم افزاری موجود در سند های صادره توسط شعب بانک و اعلام شرایط و چگونگی پرداخت تسهیلات از جمله خواسته های ما از این بانک فعال  در حوزه کشاورزی است.

سید سعید موسوی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان از وجود همکاری و هماهنگی کامل بین بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان اظهار تشکر و قدردانی کرد و قول انجام تمام خواسته های صندوق را داد و افزود: تعلق خاطر ویژه ای نسبت به صندوق و ارکان صندوق دارم و امیدوارم از این به بعد همکاری و تعامل بین صندوق و بانک به درجه اعلا خود برسد.

وی تصریح کرد: بانک آمادگی دارد در اجرای بند ج تبصره ۱۱ قانون بودجه نسبت به امهال تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان اقدام کند و آمادگی دارد نسبت به واگذاری طرح های تملک شده که نسبت به طرحی که تازه شروع می شود مزیت بسیار دارد به سهامداران و تشکل های عضو صندوق با شرایط ساده اقدام کند.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیر شعب بانک کشاورزی در استان همدان، مدیران بانکداری الکترونیکی، اعتبارات، بازاریابی، رئیس شعبه بانک ذیربط حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *