پرداخت حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان کردستان

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: این صندوق در ۶ ماهه اول امسال در حدود ۹۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان و زنبورداران استان اعطا کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ خالد جعفری، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان افزود: در ۶ ماهه اول امسال۲۰۰۰  میلیون ریال تسهیلات برای خرید ۵۰۰ تن کود اوره با نظر کمیته تأمین نهاده های کشاورزی و ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ویژه به اتحادیه تعاون روستایی استان کردستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام صندوق به منظور حمایت از کشاورزان استان برای جبران کمبود ازت  خاک های زراعی با تهیه کود اوره مورد نیاز انجام شده که توزیع این کود با قیمت مناسب در میان فعالان زیربخش زراعت به سبب استفاده به موقع و بهینه در مرحله کاشت و همچنین در مواقعی در مرحله داشت مزارع و ایجاد مقاومت گیاه زراعی نسبت به پدیده سرمازدگی و همچنین رشد و نمو مناسب در مرحله داشت، منجر به تولید قابل قبولی از دو منظر کمی و کیفی شد .

جعفری اظهارداشت: همچنین۱۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ۲۲۵ تن کود اوره و ۳ تن سم دیفنوکونازول به اتحادیه شرکت های تعاونی تولیدروستایی استان کردستان پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: با حمایت صندوق کشاورزی استان کردستان در تهیه و توزیع به موقع کود اوره و استفاده در سطح مزارع در مراحل کاشت و داشت و جبران کمبود ازت مورد نیاز گیاهان زراعی و همچنین ضدعفونی و بوجاری بذور زراعی به ویژه بذر گندم با سم دیفنوکونازول منجر به افزایش تولید و کیفیت محصول در سطح مزارع شد .

وی تصریح کرد: از طرفی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ۵۰ تن شکر به اتحادیه زنبورداران استان کردستان اعطا کرده است. این تسهیلات برای جبران کاهش تولید عسل در نتیجه عدم وجود شهد در طبیعت به دلیل آلودگی جوی (وجود ریزگرد در هوا) بوده است  .از طرفی شکر خریداری شده توسط اتحادیه زنبورداران استان به عنوان تغذیه تحریکی برای جلوگیری از مرگ کلنی ها و تداوم فعالیت در اختیار کلنی های زنبور عسل قرار گرفت ودر نتیجه باعث افزایش تولید عسل در سطح استان شد.

جعفری افزود: همچنین صندوق حمایت  از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان مبلغ ۶۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ۸۵۸ تن کود اوره  با نظر کمیته تأمین نهاده های کشاورزی و ستاد زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کردستان به اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان  پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *