چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ www.sfida.ir

پرداخت حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان کردستان


رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: این صندوق در 6 ماهه اول امسال در حدود 9650 میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان و زنبورداران استان اعطا کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ خالد جعفری، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان افزود: در 6 ماهه اول امسال2000  میلیون ریال تسهيلات برای خرید 500 تن کود اوره با نظر کمیته تأمین نهاده های کشاورزی و ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ويژه به اتحاديه تعاون روستايي استان کردستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام صندوق به منظور حمایت از کشاورزان استان برای جبران کمبود ازت  خاک های زراعی با تهیه کود اوره مورد نیاز انجام شده که توزیع این کود با قیمت مناسب در میان فعالان زیربخش زراعت به سبب استفاده به موقع و بهینه در مرحله کاشت و همچنین در مواقعی در مرحله داشت مزارع و ایجاد مقاومت گیاه زراعی نسبت به پدیده سرمازدگی و همچنین رشد و نمو مناسب در مرحله داشت، منجر به تولید قابل قبولی از دو منظر کمی و کیفی شد .

جعفری اظهارداشت: همچنین1000 میلیون ریال تسهیلات برای خرید 225 تن کود اوره و 3 تن سم دیفنوکونازول به اتحاديه شرکت های تعاونی تولیدروستايي استان کردستان پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: با حمايت صندوق کشاورزی استان کردستان در تهیه و توزیع به موقع کود اوره و استفاده در سطح مزارع در مراحل کاشت و داشت و جبران کمبود ازت مورد نیاز گیاهان زراعی و همچنین ضدعفونی و بوجاری بذور زراعی به ویژه بذر گندم با سم دیفنوکونازول منجر به افزایش تولید و کیفیت محصول در سطح مزارع شد .

وی تصریح کرد: از طرفی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان650 میلیون ریال تسهيلات برای خرید 50 تن شکر به اتحاديه زنبورداران استان کردستان اعطا کرده است. این تسهيلات برای جبران کاهش تولید عسل در نتیجه عدم وجود شهد در طبیعت به دلیل آلودگی جوی (وجود ریزگرد در هوا) بوده است  .از طرفی شکر خریداری شده توسط اتحادیه زنبورداران استان به عنوان تغذیه تحریکی برای جلوگیری از مرگ کلنی ها و تداوم فعالیت در اختیار کلنی های زنبور عسل قرار گرفت ودر نتیجه باعث افزایش تولید عسل در سطح استان شد.

جعفری افزود: همچنین صندوق حمایت  از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان مبلغ 6000 میلیون ریال تسهیلات برای خرید 858 تن کود اوره  با نظر کمیته تأمین نهاده های کشاورزی و ستاد زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کردستان به اتحاديه تعاوني‌هاي روستايي استان  پرداخت کرده است.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.