مشکل تامین علوفه دام شهرستان طبس، با پرداخت تسهیلات توسط صندوق برطرف شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس گفت: مشکل تامین علوفه دام شهرستان طبس، با پرداخت مبلغ ۱۱۰۰ میلیون ریال به صورت مشارکت جهت خرید ۱۱۰۰ تن جو در زمان خشکسالی و توزیع آن بین دامداران تا حدودی بر طرف شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، رسول کرمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس با بیان این مطلب درباره اهم فعالیت های این صندوق درسال مالی جاری نیز افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت حضور فعال اتحادیه تعاونی روستایی در امر خرید محصولات کشاورزی، مبلغ ۷۰۰میلیون ریال تسهیلات به صورت مشارکت برای عاملیت خرید جو مازاد کشاورزان به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از سوء استفاده واسطه ها،  به این اتحادیه پرداخت شد.

وی افزود: این صندوق به منظور حل مشکل و تامین نقدینگی شرکت های اتحادیه تعاونی روستایی، تعاونی روستایی کریت و تعاونی روستایی بهار کویر وتعاونی روستایی انقلاب شهرستان طبس، جمعا مبلغ ۲۶۶۰میلیون ریال تسهیلات به صورت مشارکت برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان و نیز به منظور مشارکت در انجام تنظیم بازار میوه شب عید شهرستان طبس مبلغ ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات به اتحادیه شرکت تعاونی های روستایی شهرستان طبس پرداخت کرده است.

کرمی تصریح کرد: به منظور کاهش در هزینه های خرید و نگهداری نهال کشت بافتی خرما و کاهش قیمت نهایی نهال، مبلغ ۷۲۰میلیون ریال به عاملیت توزیع نهال شهرستان برای خرید ۵۰۰۰‌نهال خرما، به صورت تسهیلات مشارکت پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال مالی جاری تسهیلات ضروری به کشاورزان، دامداران و گلخانه داران سهامدار این صندوق به ترتیب به مبالغ۱۸۹۰میلیون ریال،۱۰۲۰ میلیون ریال و۲۴۰میلیون ریال برای تامین کود و بذر مورد نیاز، تامین نهاده های دامی و خرید لوازم موردنیاز گلخانه ارائه شده است.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس گفت: معرفی بهره برداران متقاضی  به بانک برای دریافت تسهیلات از محل معدل حساب صندوق به مبلغ ۷۰۰میلیون ریال پرداخت مبلغ ۲۰۰میلیون ریال جهت بیمه محصولات کشاورزی ودام سهامداران به صورت مدت دار با انعقادقرارداد باشرکت خدمات بیمه ای کشاورزی ره پویان امید نیز از فعالیتهای این صندوق از ابتدای سال مالی جاری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *