صندوق زنان استهبان، جایگاهی برای تقویت و توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ زهرا محمودی پور، سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی وثوق شهرستان استهبان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با تشکیل صندوق وثوق استهبان، میزان ارائه تسهیلات به خانم های روستایی برای هزینه در فعالیت های کشاورزی افزایش یافته موجب ایجاد تغییر سازنده در راستای توسعه و تقویت فعالیت های کشاورزی در زنان روستایی  شده است . 

وی در این خصوص به امکان انجام کارهای بزرگتری مانند خرید یا اجاره زمین های کشاورزی بزرگتر همچنین تاسیس دامپروری و یا ایجاد کارخانه های کوچک بسته بندی گیاهان دارویی اشاره نمود و گفت:  من نماینده صندوق خرد رودبال روستای باغ شاد از توابع شهرستان استهبان هستم که از سال ۱۳۸۳ که صندوقهای خرد زنان رودبال روستای باغ شاد تشکیل شد در آن عضو بودم که  از سال ۱۳۹۰ عضو صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان وثوق استهبان شدم.

وی گفت: در ابتدا با توجه به اینکه سرمایه صندوق خرد ما کم بود، مبلغ ارائه تسهیلات به خانم های روستایی بسیار پایین بود اما با تشکیل صندوق زنان وثوق استهبان میزان پرداخت تسهیلات برای فعالیت های کشاورزی بالاتر رفت با توجه به خدمتی که دولت به این صندوق  ارائه کرد، این وضعیت بسیار بهتر شد و مبلغ تسهیلات افزایش بیشتری یافت.

محمودی پور تصریح کرد: بازپرداخت تسهیلات نیز در این مدت تغییر کرد و بعضاً تا شش ماه افزایش پیدا کرد که پس از پرداخت تسهیلات می توان دوباره درخواست دریافت تسهیلات ارائه  کرد.

این سهام دار و عضو صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی وثوق شهرستان استهبان درباره چگونگی آشنایی با این صندوق گفت: اینجانب با  صندوق از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت  جهاد کشاورزی شهرستان استهبان آشنایی پیدا کردم  و در چند دوره آموزشی شرکت نموده  و از پروژه های انجام شده توسط صندوق  از نزدیک بازدید کردیم.

وی یکی از فعالیت های خوب صندوق زنان وثوق استهبان را حضور در نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: صندوق از ما خواست که اگر مایل هستیم آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه اعلام کنیم و دستاوردهای زنان را برای معرفی محصولات شهر و روستایمان به نمایش بگذاریم که ما نیز پذیرفیتم.

محمودی پور اظهار داشت: نمایشگاه در واقع یک نوع تبادل اطلاعات است و با توجه به اینکه هزینه ها بالاست و مسیر طولانی است، اگر حمایت می شود و هزینه ایاب و ذهاب و غذا پرداخت می شود، می توان در نمایشگاه های بیشتری حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه ها چه مزیت هایی دارد، تصریح کرد: ما با حضور خود در نمایشگاه ها به خانم های روستایی که قدرت حضور و آشنا شدن با چگونگی درخواست مردم را ندارند، می گویم که چه فعالیتی کنند؛ به طور مثال بسته بندی غنچه گل محمدی را اهمیت نمی دادیم ولی الان می بینم که خیلی استقبال می شود.

این سهام دار با اشاره به چگونگی آشنا شدن با صندوق گفت: قبل از اینکه با فعالیت های صندوق زنان آشنا شوم در بهزیستی به عنوان مربی مشغول بودم و اصلاً راضی نبودم. اولین فعالیتم با سازمان جهاد کشاورزی  به عنوان تسهیلگر بود که بعد در مسابقه سبزی کاری، نفر اول شدم. از زمانی که با سازمان جهاد کشاورزی همکاری و فعالیت دارم، نمونه شدم.

محمودی پور با اشاره به فعالیت در بخش کشاورزی گفت: هم اکنون در بیشتر نمایشگاه ها محصولاتی مانند انجیر، زعفران، مسقطی انجیر، سبزی خشک، معجون انجیر و کنجد، ترشی زیتون، عرقیات، نبات و …. را که محصول فعالیت زنان روستایی صندوق خرد رودبال روستای باغ شاد و صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی وثوق شهرستان استهبان است، عرضه می کنیم و امیدواریم که در‌آینده نزدیک به تعداد صندوق های زنان افزوده شود، تا توان بیشتری برای فعالیت در بخش کشاورزی داشته باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *