جلسه رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در جلسه عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، ابوالقاسم شمس و حمیدرضا رشمئی، اعضای هیئت مدیره، عادل محبیان، مدیر برنامه ریزی و تجهیز منابع و حسین شاهباز، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی با محمدعلی حاتمی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد که به عنوان نماینده شرکت مادرتخصصی در صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان یزد فعالیت دارد و رضا آخوندی، مدیرعامل این صندوق، طرفین در مورد تغییر رویکرد فعالیت های صندوق های حمایت از بخش کشاورزی استان یزد گفتگو کردند.

ابتدا آخوندی گزارشی از وضعیت فعلی صندوق های حمایتی در استان ارائه کرد و گفت دو حلقه چاه و ۱۰۷ هکتار زمین را به عنوان بدهی سهام داران دریافت کرده ایم.

محبوبیان گفت: صندوق استان یزد در کنترل هزینه ها بسیار خوب عمل کرده است ولی صندوق های شهرستانی در این زمینه مشکل دارند.

رشمئی گفت: صندوق استان در عاملیت اعتبارات دولتی خوب عمل کرده است و از این طریق درآمد مناسبی کسب کرده است ولی صندوق نیاز به افزایش سرمایه دارد زیرا امسال رویکرد فعالیت های توسعه دارد.

شمس گفت: صندوق استان یزد الگویی برای ایجاد ارتباط با سازمان های استانی برای سایر صندوق ها بود ولی اکنون نیاز به تدوین برنامه توسعه ای دارد و در این برنامه باید وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان در قبال صندوق مشخص شود.

حاتمی زاده گفت: برای تامین امنیت فذایی در کشور به چندین ابزار نیاز است که یکی از آن ها صندوق های حمایتی هستند. این صندوق ها به دلیل کاهش ارزش پولی به دلیل کاهش توریم به تغییری اساسی نیاز دارند تا بتوانند نقش خود را در توسعه کشاورزی ایفا کنند. او افزود: باید از منابع مردمی و دولتی برای افزایش تولید استفاده حداکثری کرد تا سفارش مقام معظم رهبری در زمینه تامین امنیت غذای مردم تحقق یابد.

علیزاده مقدم ابتدا به استفاده از ظرفیت های قانونی برای جذب منابع نقدی و غیر نقدی برای افزایش سرمایه صندوق های حمایتی از طریق سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد. سپس گفت: برای توسعه کشاورزی استان باید توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی آن طرحی تهیه شود و نقش صندوق ها به عنوان محور توسعه کشاورزی در آن دیده شود. صندوق های حمایتی به دلیل حضور اتحادیه ها و تعاونی ها، یکی از مردمی ترین تشکل های بخش کشاورزی هستند.

وی افزود: ظرفیت های بلا استفاده ای مانند ظرفیت های سازمان تعاونی روستایی در استان موجود است که صندوق می تواند از آن ها استفاده کند. او ادامه داد: در ارتباط با صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان، دو شعار اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یعنی اقتصادی کردن و مردمی کردن منابع طبیعی، میتواند از طریق صندوق استان تحقق یابد و برای این کار درآمد و منابع مالی زیادی مانند حقوق عرفی در سپرده های دولت موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *