حمایت از تولید، فرآوری و فروش ۳۰۰۰ تن بذور گندم و جو در سال ۹۳ توسط صندوق حمایت از توسعه بخش ‏کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اردیبهشت ماه سال ۹۳ تا پایان اسفندماه آن سال، مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای خریداری ۳۰۰۰ تن بذور گندم و جو تولیدی در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستانپرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ بزرگ مرادی نژاد، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان این مطلب افزود: به دلیل استفاده قبلی کشاورزان استان و استان های هم اقلیم از بذور غیراستاندارد و نامرغوب میزان عملکرد در واحد سطح خیلی پائین بود، بنابراین با همکاری این صندوق بذور اصلاح شده برای افزایش عملکرد در واحد سطح با پرداخت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای تا انتهای سال ۹۳ بذور گندم و جو خریداری شد. که باعث شد این بذور حداقل بیش از ۲۰-۳۵ درصد در کیفیت وکمیت محصول تولیدی گندم و جو کشاورزان تاثیرگذار باشد.

مرادی نژاد تصریح کرد: مجری این فعالیت ۴ شرکت تعاونی بودند مجری این فعالیت ۴ شرکت تعاونیشرکت تعاونی ۳۹۹۷ دشت زاگرس ،شرکت تعاونی تولید بذر خوشه طلایی دنا،شرکت تعاونی بذر سادات و شرکت تعاونی روستایی شهید مفتح به کمک صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان  بودند که به کمک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد دست به این فعالیت گسترده زدند.

که به کمک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد دست به این فعالیت گسترده زدند.

وی افزود: نظارت بر انجام اصول صحیح کاشت گندم و جو در مناطق مختلف استان از جمله منطقه سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری  و بازدید از مزرعه و نظارت بر عملیات اجرایی در مراحل مختلف (کاشت، داشت و برداشت ) و بوجاری و ضدعفونی بذور توسط شرکتهای تعاونی مذکور با هماهنگی صندوق انجام شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره ضرورت انجام این سرمایه گذاری گفت: با توجه به استراتژیک بودن محصول گندم و هدررفت زحمات تولیدکنندگان و اینکه محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه گران خریداری می شود، ضرورت داشت که صندوق به کمک شرکت های متقاضی و عضو صندوق وارد شود تا محصول تولیدی کشاورزان منطقه خود را به روش صحیح جمع آوری، فراوری و به فروش برساند.

وی افزود: به کمک سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و ایستگاه تحقیقات بین المللی دیم گچساران این صندوق توانسته ضمن تامین منابع مالی از منابع داخلی صندوق و نظارت بر بذور خریداری شده و توزیع شده در سطح استان و در مناطق هم اقلیم کشور تاثیر بسزایی در تولید و فروش این محصول استراتژیک بگذارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *