چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۶ www.sfida.ir

حمایت از تولید، فرآوری و فروش ۳۰۰۰ تن بذور گندم و جو در سال ۹۳ توسط صندوق حمایت از توسعه بخش ‏کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد


مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: از اردیبهشت ماه سال 93 تا پایان اسفندماه آن سال، مبلغ 35 میلیارد ریال تسهیلات برای خریداری 3000 تن بذور گندم و جو تولیدی در مناطق گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسیری در استان كهگيلويه و بويراحمد و استان خوزستانپرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ بزرگ مرادي نژاد، مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد بابیان این مطلب افزود: به دليل استفاده قبلي كشاورزان استان و استان هاي هم اقليم از بذور غيراستاندارد و نامرغوب ميزان عملكرد در واحد سطح خيلي پائين بود، بنابراین با همکاری این صندوق بذور اصلاح شده برای افزايش عملكرد در واحد سطح با پرداخت 35 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای تا انتهای سال 93 بذور گندم و جو خریداری شد. که باعث شد این بذور حداقل بيش از 20-35 درصد در كيفيت وكميت محصول توليدي گندم و جو كشاورزان تاثیرگذار باشد.

مرادی نژاد تصریح کرد: مجري این فعاليت 4 شرکت تعاونی بودند مجري این فعاليت 4 شرکت تعاونیشركت تعاوني 3997 دشت زاگرس ،شركت تعاوني توليد بذر خوشه طلايي دنا،شرکت تعاونی بذر سادات و شرکت تعاونی روستایی شهید مفتح به كمك صندوق حمايت ازتوسعه بخش كشاورزي استان  بودند که به كمك صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد دست به این فعالیت گسترده زدند.

که به كمك صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد دست به این فعالیت گسترده زدند.

وی افزود: نظارت بر انجام اصول صحيح كاشت گندم و جو در مناطق مختلف استان از جمله منطقه سردسيري، گرمسيري و نيمه گرمسيري  و بازديد از مزرعه و نظارت بر عمليات اجرايي در مراحل مختلف (كاشت، داشت و برداشت ) و بوجاری و ضدعفونی بذور توسط شرکتهای تعاونی مذکور با هماهنگی صندوق انجام شده است.

مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد درباره ضرورت انجام این سرمايه گذاري گفت: با توجه به استراتژيك بودن محصول گندم و هدررفت زحمات توليدكنندگان و اینکه محصول توليدي توسط دلالان و واسطه گران خریداری می شود، ضرورت داشت كه صندوق به کمک شرکت های متقاضی و عضو صندوق وارد شود تا محصول توليدي كشاورزان منطقه خود را به روش صحيح جمع آوري، فراوري و به فروش برساند.

وی افزود: به كمك سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد و ايستگاه تحقيقات بين المللي ديم گچساران اين صندوق توانسته ضمن تامين منابع مالي از منابع داخلي صندوق و نظارت بر بذور خريداري شده و توزيع شده در سطح استان و در مناطق هم اقليم كشور تاثیر بسزایی در تولید و فروش این محصول استراتژیک بگذارد. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.