جلسه تعیین تکلیف سهام شرکتهای تعاون روستایی با سرمایه اندک در صندوق گیلان

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان، جلسه تعیین تکلیف سهام شرکتهای تعاون روستایی با سرمایه اندک با حضور بهمن علیزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق، سید علی موسوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، عباس جعفرپور مدیر سازمان تعاون روستایی استان، مختار ابراهیمی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی و عضو هیئت مدیره صندوق، کامبیز توفیقی مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان و حمید نصری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان در روز یکشنبه بیستم تیر ماه سال ۱۴۰۰ در دفتر کار صندوق برگزار شد.

ابتدا حمید نصری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، به تبیین اهداف و برنامه‌های صندوق پرداخت و اعلام داشت که زیربخش زراعت و باغبانی با دارا بودن ۱۴۷ سهامدار و با سرمایه ۷۲۲۶۲ میلیون ریال در صندوق فعالیت می‌نماید که این میزان سهام با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی استان مربوط به زیربخش زراعت و باغبانی می‌باشد بسیار ناچیز بوده لذا انتظار است که میزان مشارکت و سرمایه این زیربخش در صندوق به میزان ۷۰ درصد کل سرمایه صندوق باشد که در حال حاضر زراعت و باغبانی ۳۰ درصد سرمایه را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت :از مجموع ۱۴۷ تشکل زیربخش زراعت و باغبانی، تعداد ۱۱۸ تشکل دارای سرمایه بسیار اندک یعنی جمعاً، ۴۰۶ میلیون ریال می‌باشند. لذا پیشنهاد می‌شود این تعاونی‌ها سهام خود را در صندوق افزایش دهند و یا اینکه تعاونی‌ها در اتحادیه شهرستانی تجمیع شوند.
عباس جعفرپور مدیر سازمان تعاون روستایی، اعلام داشت یکی از عوامل موثر در تشکیل بانک کشاورزی، همین تعاونی‌های روستایی در سطح کشور بودند با اینکه در یک مقطعی، تعاونی‌ها از نظر فعالیت و سرمایه ضعیف شدند اما ما بنا داریم که تعاونی‌ها مجدداً تقویت و با افزایش سرمایه خود در صندوق بتوانند از مزایا و ظرفیت‌های صندوق بهره‌مند شوند.
سیدعلی موسوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی،ما سعی می‌کنیم که تشکل‌های زیربخش زراعت و باغبانی را تقویت و برای عضویت به صندوق هدایت نماییم.
آقای بهمن علیزاده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق، برای تجمیع تعاونی‌ها با سرمایه کم پیشنهاد می‌گردد در گام اول تجمیع نشوند. بلکه فراخوان برای افزایش سرمایه داده شود که اگر استقبال نشد در مرحله بعد می‌توان تعاونی‌های هر شهرستان را تجمیع نمود.
در پایان مقرر شد در مرحله آتی افزایش سرمایه، تعاونی‌های روستایی با هدایت و حمایت سازمان تعاون روستایی استان، سرمایه خود را در صندوق افزایش دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *