تغییر مدلهای ارائه خدمت یکی از کارهای مهم صندوق هادر سال ۹۵

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سال ۹۵ تغییر مدلهای ارائه خدمت برای بهره ور کردن منابع موجود به عنوان یکی از کار های مهم صندوق ها دنبال می شود.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی در حاشیه گردهمایی سراسری نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیران عامل صندوق های غیردولتی استانی و ملی حمایت از توسعه بخش کشاورزی روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در محل مجتمع شهید هاشمی نژاد در مشهد برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۰۲ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که از مجموع این تعداد ۳۲ صندوق در مرکز استان ها تشکیل شده است.

رضوی اردکانی افزود: هفت هزار و ۹۳ تشکل، زیر پوشش ۱۰۲ صندوق هستند که ۶۶ هزار و ۷۸۶ نفر از روستاییان را شامل می شود.

وی ادامه داد: در سال قبل کار روند  توسعه صندوق در جهت عمودی و فکری، عمیق بود ولی از بعد توسعه افقی به دلیل محدودیتهای اعتباری، سال متوسطی به شمار می رود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی  افزود: همچنین در سال ۹۵ توسعه افقی صندوق در جهت تشکیل صندوقها در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری پی گیری خواهد شد.

رضوی اردکانی خاطر نشان کرد: در این راستا پس  از کلید خوردن صندوق منابع طبیعی کرمان، تا پایان سال ۷ صندوق دیگر افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: ورود صندوق به بورس کالاهای کشاورزی که  با خرید ذرت شروع شد، در سال جاری با خرید ذرت و جو فعالیت در این زمینه  ادامه خواهد یافت .

وی اظهار داشت: ارتباط با مجامع بین المللی یکی دیگر از برنامه های مهم سال جاری است که در همین راستا تفاهم نامه ای با مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیاواقیانوس آرام (cirdap) امضا شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پرداخت تسهیلات در جهت صادرات محصولات کشاورزی  را یکی دیگر از کارهای خوب صندوق عنوان کرد و افزود: طبق قرارداد سه جانبه مابین صندوق، تولیدکننده و صادرکننده، پس از اینکه صادر کننده محصول را از تولیدکننده دریافت کرد، بهای این محصولات مستقیما توسط صندوق به حساب تولیدکننده واریز می شود.

 

رضوی اردکانی یادآور شد: مثلا در همین رابطه با حذف واسطه ها، انارکاران فردوس ۷ میلیارد تومان سود بیشتر، برای تولید خود دریافت نموده اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی:

برنامه ریزی ها در جهت بهبود وضعیت صندوق  در دستور کار قرار می گیرد

در این گردهمایی مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه فراهم کردن شرایط توسعه صادرات و مدیریت توسعه بازار از عوامل اصلی پایداری و افزایش تولید در بخش کشاورزی است بنابراین صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی می توانند شرایط حضور کارآمد و فعال در این حوزه را فراهم نمایند.

 

وی افزود: برنامه ریزی ها باید در جهت بهبود وضعیت صندوق چه در دستور العملها و چه در قوانین  صورت گیرد.

مزروعی برمباحثی چون حمایت صندوق از زنجیره های تولید و بحث  تنوع در محصولات لبنی و پروتئینی تاکید کرد و ادامه داد: در سال گذشته در کاهش هزینه های تولید، توفیقات خوبی حاصل شد و در محصولاتی مانند شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ افزایش تولید داشتیم ولی به علت رشد منفی در بخشهای دیگر مانند خدمات و ساختمان با کاهش مصرف تولیدات کشاورزی مواجه بودیم .

وی بیان کرد: در نظر داریم در امر تولید شیر و عرضه آن با برند تولیدکننده، وضعیت تغذیه را بهبود ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *