بازدید سهام داران صندوق زنان روستایی درمیان از شرکت تعاونی زنان مود و خراشاد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان درمیان گفت: سهام داران این صندوق از فعالیت های شرکت تعاونی  زنان روستاهای مود و خراشاد در روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛سوده اکبری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان درمیان افزود: این بازدید با همکاری اداره کل ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان درمیان و بسیج سازندگیاین شهرستان برای بازدید از فعالیت های شرکت تعاونی زنان روستاهای مود و خراشاد در روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه برگزار شد.

وی هدف از این بازدید را ایجاد انگیزه و آشنایی زنان روستایی سهامدار صندوق زنان شهرستان درمیان عنوان کرد و اظهار داشت: در این بازدید از تمامی نماینده های صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی برای حضور دعوت به عمل آمد و نمایندگانی که شرایط حضور در بازدید را نداشتند میتوانستند، از یکی از اعضای فعال صندوق خود برای حضور معرفی کنند.

اکبری تصریح کرد: در ادامه نمایندگان صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی نوقند، منند، بورنگ، سیدآباد، آسیابان، منصور آباد، طبس و نصرالدین و همچنین دو تن از فعالان صندوق های خرد گیت و خوان در این بازدید یک روزه حضور یافتند.

در ابتدا خانم  همت پور، مدیرعامل شرکت تعاونی زنان روستای مود به طور خلاصه در مورد سابقه و نحوه تاسیس شرکت تعاونی توضیح داد.

 

در ادامه نمایندگان از دو کارگاه عرق گیری، پخت شیرینی خانگی و همچنین محل عرضه محصولات شرکت واقع در کنار دفتر شرکت تعاونی بازدید کردند.

همچنین  خانم ذاکریان؛ نماینده صندوق خرد خراشاد برای سهام داران صندوق زنان درمیان درباره موفقیت صندوق خرد زنان خراشاد گفت و افزود: این موفقیت در گرو کارگاه های کوچک خانگی حوله بافی است که باعث اشتغال خانگی زنان سهامدار و خودکفا شدن اعضا شده است.

وی همچنین زنده کردن رسم قدیمی حوله بافی در استان خراسان جنوبی را یکی دیگر از رموز موفقیت این صندوق عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر حوله بافی، فرآوری خشکبار و صنایع دستی نیز در بین اعضا رواج دارد که در فروشگاه شرکت تعاونی در مرکز استان عرضه و به فروش میرسد.

در پایان سهام داران صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان درمیان از مغازه شرکت تعاونی زنان خراشاد در بیرجند بازدید به عمل آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *