چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ www.sfida.ir

بازدید سهام داران صندوق زنان روستایی درمیان از شرکت تعاونی زنان مود و خراشاد


مدیرعامل صندوق حمايت از توسعه فعاليتهاي کشاورزی زنان روستايي شهرستان درمیان گفت: سهام داران این صندوق از فعالیت های شركت تعاوني  زنان روستاهای مود و خراشاد در روز پنجشنبه 19 مردادماه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛سوده اکبری، مدیرعامل صندوق حمايت از توسعه فعاليتهاي کشاورزی زنان روستايي شهرستان درمیان افزود: این بازدید با همكاري اداره کل ترويج کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان درمیان و بسيج سازندگياین شهرستان برای بازدید از فعالیت های شركت تعاوني زنان روستاهای مود و خراشاد در روز پنجشنبه 19 مردادماه برگزار شد.

وی هدف از این بازدید را ايجاد انگيزه و آشنايي زنان روستايي سهامدار صندوق زنان شهرستان درميان عنوان کرد و اظهار داشت: در این بازدید از تمامي نماينده هاي صندوق هاي اعتبارات خرد زنان روستایی براي حضور دعوت به عمل آمد و نمايندگاني كه شرايط حضور در بازديد را نداشتند ميتوانستند، از يكي از اعضاي فعال صندوق خود براي حضور معرفی كنند.

اکبری تصریح کرد: در ادامه نمايندگان صندوق هاي اعتبارات خرد زنان روستایی نوقند، منند، بورنگ، سيدآباد، آسيابان، منصور آباد، طبس و نصرالدين و همچنين دو تن از فعالان صندوق هاي خرد گيت و خوان در اين بازديد يك روزه حضور يافتند.

در ابتدا خانم  همت پور، مديرعامل شركت تعاوني زنان روستای مود به طور خلاصه در مورد سابقه و نحوه تاسيس شركت تعاوني توضيح داد.

 

در ادامه نمايندگان از دو كارگاه عرق گيري، پخت شيريني خانگي و همچنين محل عرضه محصولات شركت واقع در كنار دفتر شركت تعاوني بازديد كردند.

همچنین  خانم ذاكريان؛ نماینده صندوق خرد خراشاد برای سهام داران صندوق زنان درمیان درباره موفقيت صندوق خرد زنان خراشاد گفت و افزود: این موفقیت در گرو كارگاه هاي كوچك خانگي حوله بافي است كه باعث اشتغال خانگي زنان سهامدار و خودكفا شدن اعضا شده است.

وی همچنين زنده كردن رسم قديمي حوله بافي در استان خراسان جنوبي را یکی دیگر از رموز موفقیت این صندوق عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر حوله بافي، فرآوري خشكبار و صنايع دستي نيز در بين اعضا رواج دارد كه در فروشگاه شركت تعاوني در مركز استان عرضه و به فروش ميرسد.

در پایان سهام داران صندوق حمايت از توسعه فعاليتهاي کشاورزی زنان روستايي شهرستان درمیان از مغازه شركت تعاوني زنان خراشاد در بيرجند بازدید به عمل آوردند.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.