ایجاد زنجیره پایدار و توانمند کردن بنگاه های اقتصادی بخش کشاورزی ضروری است

 به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی ،محمد علی مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی،سرمایه گذاری، سیاست های تجاری ،خرید تضمینی ، تعرفه و ارزش افزوده را از برنامه های مهم بخش بازرگانی محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی رفع موانع تجارت و صادرات محصولات کشاورزی را از رویکردهای مهم بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: برای رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و عراق طی چندماه اخیر، مذاکرات سنگینی را با طرف های روسی و عراقی انجام داده ایم.

مهرفرد با اشاره به رفع موانع فنی صادرات این محصولات افزود: با رفع موانع فنی همچون مسایل قرنطینه گیاهی و دامی، بخشی از مسیر صادرات ،هموار و موافقتنامه های همکاری متعددی میان ایران و روسیه و ایران و عراق منعقد شده و هنوز هم مبادله موافقتنامه هایی باید انجام گیرد.

وی در عین حال ارتقای بسته بندی ،کیفیت تولید و رفع مسایل حمل و نقل محصولات کشاورزی برای توسعه صادرات را ضروری خواند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی بر استفاده از ظرفیت های موجود در کشور به منظور دستیابی به اهداف بخش تجارت و صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید و اعلام کرد: برای توسعه تجارت باید از ظرفیت ها ی تشکل های کشاورزی و صنایع کشاورزی استفاده کرد و لازم است برخی تشکل ها ی از شکل سنتی خود خارج شوند و یا تشکل ها ی جدید و توانمند بوجود آید.

وی با بیان این که گردش اطلاعات در این تشکل ها باید اتفاق بیفتد،اظهار داشت: ما باید به سمت ایجاد زنجیره پایدار و توانمند کردن بنگاه های اقتصادی در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

 مهرفرد افزود: بازار دارای پیچیدگی های زیادی است و مدیریت این پیچیدگی ها با همکاری و مشارکت تشکل ها و ایجاد زنجیره های پایدار انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *