افزایش ۸۴ درصدی سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان از افزایش ۸۴ درصدی سرمایه این صندوق در تیرماه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: سرمایه این صندوق از مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال به ۷۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش سرمایه در تیرماه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به سرمایه صندوق افزوده شد که از این مبلغ ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال که با همکاری و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برای افزایش سرمایه سهم بخش دولت تخصیص داده شد و مبلغ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی تامین شده است.

برخورداری پور اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان در سال ۱۳۹۶ با ۱۸ شرکت تعاونی تشکیل و با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با ۵۵ شرکت تعاونی و با سرمایه ۷۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل صندوق تاکنون مبلغ ۵۶  میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده که  تا پایان سال ۱۳۹۹ این رقم به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی اعلام داشت: در راستای استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور تامین منابع مالی سهم بخش دولت از جمله تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائمی کشور، ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور و ماده ۱۷ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی ایجاد شده و با همکاری استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان هرمزگان بتوان نسبت به تخصیص اعتباری برای افزایش سرمایه در مرحله بعدی جهت توسعه و ارتقاء به ظرفیت های صندوق را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *