اجرای ۷ پروژه بزرگ اثربخش توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قزوین

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، علی اکبر متقی فرد، نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و اموربین الملل شرکت گفت: این صندوق در سال ۸۵شروع به فعالیت کرد و سرمایه آن تا پایان سال ۹۳ به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان رسید اما با سرمایه گذاری گسترده در بخش کشاورزی این استان هم اکنون در سال ۹۴ سرمایه اش به ۲۸ میلیارد تومان رسیده است و تعداد تشکل ها که تا پایان سال گذشته ۴۴ تشکل بود در سال جاری به ۶۵ تشکل رسیده است.

وی افزود: براساس برنامه های آتی، سرمایه صندوق تا پایان امسال باید به ۷۰ میلیارد تومان و تا پایان سال ۹۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد. همچنین استفاده از مدل جدید ارائه خدمت در هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین مطرح شده و در جلساتی که برگزار شده، مبانی آن تدوین شده است.

متقی فرد درباره موضوع عاملیت ها گفت: صندوق در بحث عاملیت آبیاری های نوین تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای ۱۰۳ طرح پرداخت کرده است و با توجه به سیاست های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و صندوق مبنی بر تمرکز اعطای تسهیلات آبیاری برای منابع مشترک آبی، بیشترین تسهیلات به منابعی پرداخت می شود که به طور مثال برای ۱۰۰ بهره بردار مشترک است.

نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح داربست کردن درخت انگور در این استان خبر داد و گفت: با حمایت صندوق تاکنون ۱۰۳ هکتار درخت انگور را با تسهیلات صندوق و ۵۰۰ هکتار آن را از محل منابع بانکی به صورت داربستی درآوردیم.

وی با اشاره به همکاری با کلینیک های گیاه پزشکی در این استان و امضای تفاهم نامه با آنها اظهار داشت: ما در بحث نرم‌افزاری و به روز کردن بحث کشاورزی در استان قزوین  پیشرو هستیم. با اجرای این طرح به میزان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موجب می شویم که ۳۰کلینیک و ۱۰۸ شرکت مشاوره در زمینه های علوم جدید کشاورزی در دراز مدت کمک شایانی به بخش کشاورزی کنند.

متقی فرد درباره بحث صنایعی تبدیلی گفت: در مورد تولید گوجه فرنگی که به موقع تحویل کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی شود، صندوق وارد شد و قسمتی از منابع را برای خرید گوجه فرنگی کارخانجات فراهم کرده است که در این بحث ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید یک هزار تن گوجه فرنگی اختصاص داده شد.

وی همچنین با اشاره به ورود صندوق در بحث بذر گواهی شده افزود: ما با چند شرکت بزرگ تفاهم نامه امضا کردیم که بذر گندم، جو و ذرت را تامین کنند. در خصوص بحث گندم به آنها ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم به مدت سه ماه و با نرخ ۴ درصد که تغییر بزرگی در این حوزه است.

نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین گفت: یکی دیگر از فعالیت های اثربخش صندوق تامین خوراک پرورش دهندگان ماهی است، هم اکنون با عضویت ۴۷ واحد آبزی پروری ، ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم و در تامین منابع مالی تعاونی های مرغ داران گوشتی هم حدود یک میلیارد تومان به دو تعاونی بزرگ مرغداری استان قزوین تسهیلات ارائه شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *