چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۲ www.sfida.ir

اجرای ۷ پروژه بزرگ اثربخش توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قزوین


نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمايت از توسعه در بخش كشاورزي استان قزوین گفت:  تاکنون توسط اعتبارات این صندوق به هفت فعالیت اثربخش و از نوع ویژه از جمله بخش آبیاری نوین، اصلاح زمین ها درختان انگور، کلینیک های گیاه پزشکی، صنایع تبدیلی، بذرهای گواهی شده، تامین خوراک پرورش دهندگان ماهی و تامین منابع مالی تعاونی های مرغ داران گوشتی تسهیلات پرداخت شده است.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شرکت مادر تخصصی، علی اکبر متقی فرد، نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمايت از توسعه در بخش كشاورزي استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و اموربین الملل شرکت گفت: این صندوق در سال 85شروع به فعالیت کرد و سرمایه آن تا پایان سال 93 به مبلغ 12 میلیارد تومان رسید اما با سرمایه گذاری گسترده در بخش کشاورزی این استان هم اکنون در سال 94 سرمایه اش به 28 میلیارد تومان رسیده است و تعداد تشکل ها که تا پایان سال گذشته 44 تشکل بود در سال جاری به 65 تشکل رسیده است.

وی افزود: براساس برنامه های آتی، سرمایه صندوق تا پایان امسال باید به 70 میلیارد تومان و تا پایان سال 95 به 100 میلیارد تومان برسد. همچنین استفاده از مدل جدید ارائه خدمت در هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین مطرح شده و در جلساتی که برگزار شده، مبانی آن تدوین شده است.

متقی فرد درباره موضوع عاملیت ها گفت: صندوق در بحث عاملیت آبیاری های نوین تاکنون 12 میلیارد تومان برای اجرای 103 طرح پرداخت کرده است و با توجه به سیاست های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و صندوق مبنی بر تمرکز اعطای تسهیلات آبیاری برای منابع مشترک آبی، بیشترین تسهیلات به منابعی پرداخت می شود که به طور مثال برای 100 بهره بردار مشترک است.

نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمايت از توسعه در بخش كشاورزي استان قزوین از اجرای طرح داربست کردن درخت انگور در این استان خبر داد و گفت: با حمایت صندوق تاکنون 103 هکتار درخت انگور را با تسهیلات صندوق و 500 هکتار آن را از محل منابع بانکی به صورت داربستی درآوردیم.

وی با اشاره به همکاری با کلینیک های گیاه پزشکی در این استان و امضای تفاهم نامه با آنها اظهار داشت: ما در بحث نرم‌افزاری و به روز کردن بحث کشاورزی در استان قزوین  پیشرو هستیم. با اجرای این طرح به میزان دو میلیارد و 500 میلیون تومان موجب می شویم که 30کلینیک و 108 شرکت مشاوره در زمینه های علوم جدید کشاورزی در دراز مدت کمک شایانی به بخش کشاورزی کنند.

متقی فرد درباره بحث صنایعی تبدیلی گفت: در مورد تولید گوجه فرنگی که به موقع تحویل کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی شود، صندوق وارد شد و قسمتی از منابع را برای خرید گوجه فرنگی کارخانجات فراهم کرده است که در این بحث 500 میلیون تومان برای خرید یک هزار تن گوجه فرنگی اختصاص داده شد.

وی همچنین با اشاره به ورود صندوق در بحث بذر گواهی شده افزود: ما با چند شرکت بزرگ تفاهم نامه امضا کردیم که بذر گندم، جو و ذرت را تامین کنند. در خصوص بحث گندم به آنها 850 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم به مدت سه ماه و با نرخ 4 درصد که تغییر بزرگی در این حوزه است.

نماینده شرکت مادر تخصصی و رئیس هیات مدیره صندوق حمايت از توسعه در بخش كشاورزي استان قزوین گفت: یکی دیگر از فعالیت های اثربخش صندوق تامین خوراک پرورش دهندگان ماهی است، هم اکنون با عضویت 47 واحد آبزی پروری ، 700 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم و در تامین منابع مالی تعاونی های مرغ داران گوشتی هم حدود یک میلیارد تومان به دو تعاونی بزرگ مرغداری استان قزوین تسهیلات ارائه شده است. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.