وزیر جهادکشاورزی‎:‎دولت تا ۸۵ درصد هزینه های آبیاری نوین را به صورت یارانه ای پرداخت می کند

 

به گزارش ایرنا،’ محمود حجتی ‘ در حاشیه بهره برداری از باغ مرکبات ۵۵۰ هکتاری دشت ناز ساری به خبرنگاران افزود : در حال حاضر طرح مطالعاتی نوع کشت به صورت دشت به دشت و منطقه به منطقه اراضی زراعی و باغی کشور در حال اجرا است.

وی به تغییرات شرایط آب و هوایی و اقلیم اشاره و گفت : در این شرایط باید نوع محصول را براساس شرایط آب و هوایی و خاک انتخاب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به اجرای طرح آبیاری نوین در کشور اشاره کرد و گفت : در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های آب و خاک، اجرای سامانه آبیاری نوین ضروری است تصریح کرد : در اجرای این طرح دولت تا ۸۵ درصد هزینه ها را به صورت یارانه ای پرداخت می کند.

حجتی همچنین به پرورش ماهیان خاویاری در کشور اشاره کرد و گفت : مازندران و گیلان پرچمدار پرورش ماهیان خاویاری محسوب می شوند و بزرگترین واحد پرورش ماهیان خاویاری در مازندران واقع است.

وی واردات مرکبات در سال جاری را تکذیب کرد و افزود : وزارت جهادکشاورزی مسوول صدور مجوز برای واردات محصولات کشاورزی است و تاکنون مجوزی برای واردات این محصول صادر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *