چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ www.sfida.ir

وزیر جهادکشاورزی‎:‎دولت تا ۸۵ درصد هزینه های آبیاری نوین را به صورت یارانه ای پرداخت می کند


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت به معنای تغییر نوع محصول نیست گفت : تغییر الگوی کشت به معنی سازگاری نوع محصول براساس اقلیم و شرایط آب و خاک است.

 

به گزارش ایرنا،' محمود حجتی ' در حاشیه بهره برداری از باغ مرکبات 550 هکتاری دشت ناز ساری به خبرنگاران افزود : در حال حاضر طرح مطالعاتی نوع کشت به صورت دشت به دشت و منطقه به منطقه اراضی زراعی و باغی کشور در حال اجرا است.

وی به تغییرات شرایط آب و هوایی و اقلیم اشاره و گفت : در این شرایط باید نوع محصول را براساس شرایط آب و هوایی و خاک انتخاب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به اجرای طرح آبیاری نوین در کشور اشاره کرد و گفت : در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های آب و خاک، اجرای سامانه آبیاری نوین ضروری است تصریح کرد : در اجرای این طرح دولت تا 85 درصد هزینه ها را به صورت یارانه ای پرداخت می کند.

حجتی همچنین به پرورش ماهیان خاویاری در کشور اشاره کرد و گفت : مازندران و گیلان پرچمدار پرورش ماهیان خاویاری محسوب می شوند و بزرگترین واحد پرورش ماهیان خاویاری در مازندران واقع است.

وی واردات مرکبات در سال جاری را تکذیب کرد و افزود : وزارت جهادکشاورزی مسوول صدور مجوز برای واردات محصولات کشاورزی است و تاکنون مجوزی برای واردات این محصول صادر نشده است.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.