همکاری مشترک صندوق توسعه بخش کشاورزی و استانداری اصفهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در دیدار با استاندار اصفهان افزود: به زودی با تقویت صندوق حمایت از بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات این بخش حل می شود.

وی افزود: موجودی این صندوق ۸۷۰ میلیارد تومان است  که۴۹ درصد سرمایه آن توسط دولت و مابقی آن توسط کشاورزان و اعضای صندوق تامین می شود.

رضوی اردکانی به ایجاد صندوق منابع طبیعی استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این اقدام می تواند الگویی بسیار خوب برای سایر استان ها باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: باید با اعتبار موجود در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان فعالیت های بخش کشاورزی را به سمت تشکیل زنجیره تولیدات کشاورزی هدایت کنیم.

رسول زرگر پور، استاندار اصفهان نیز در این دیدار با درخواست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی مبنی بر فروش املاک مازاد طبق ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی در راستای منافع صندوق موافقت کرد و افزود: این املاک باید تبدیل به احسن شده و در راستای بهبود و تولید کشاورزی و حمایت از مستضعفان مصرف شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان تا جایگاه واقعی خود فاصله زیاد دارد، اذعان داشت: گستردگی بحث میراث فرهنگی و همچنین صنعت در استان اصفهان از جمله عواملی است که باعث شده اصفهان جایگاه خود را در کشاورزی پیدا نکند.

زرگرپور اظهار کرد: با وجود عدم قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی کشاورزی در زمینه تولید گوشت، شیر، تخم مرغ و بسیاری از محصولات کشاورزی رده‌های اول تا چهارم کشور به استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سابقه و اشراف خود در جهاد کشاورزی، بیان کرد: موارد مشکلات و مسائل موجود در حوزه کشاورزی را کاملاً درک کرده و نسبت به آن واقف هستم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: گستردگی بحث میراث فرهنگی و هم‌چنین صنعت در استان اصفهان از جمله عواملی است که سبب شده اصفهان جایگاه خود را در کشاورزی پیدا نکند.

وی با اشاره به توانمندی‌های بسیار استان در بخش کشاورزی ادامه داد: مبحث خشکسالی در سال‌های اخیر بر این عوامل اضافه شده و جایگاه کشاورزی استان را با مخاطره مواجه کرده است.

زرگرپور تصریح کرد: در صورت تعریف فرآیند سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات نتیجه به دست آمده مثمرثمر و همیشگی خواهد بود.

وی، تقویت صندوق حمایت کشاورزی را از جمله این فرآیندها برشمرد و اضافه کرد: در راستای تقویت این صندوق مدیریت استان حمایت لازم را خواهد کرد.

سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان ۳۴۴ میلیارد ریال است

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان گفت: سرمایه این صندوق ۳۴۴ میلیارد ریال با ۳۳۷ عضو متشکل از بخش های مختلف کشاورزی( زراعت، باغبانی، دام و طیور،صنایع کشاورزی،شیلات، عشایری و خدمات مشاوره ای ) است.

سید محمد باقر فاطمی در نشست تشکل های کشاورزی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی افزود: هدف از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به استناد ماده پنج اساسنامه آن حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان براساس ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه ۷۹۰ میلیون تومان با ۱۳ عضو تشکل های دام و طیور در سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

فاطمی در ادامه به تسهیلات پرداختی این صندوق طی سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد سه درصد در قالب سه هزارو ۹۱۸ قرارداد در بخش های مختلف کشاورزی پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: سال گدشته ۶۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد ریال از محل تسهیلات تلفیقی منابع صندوق توسعه ملی به بانک سپه معرفی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *