تشکیل هشتاد و سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

جلسه مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه در مسجد جامع شهر حاجی آباد شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور مدیران ملی، استانی و ۲۴۶ کشاورز و سهام‌داران با سرمایه اولیه ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برگزار شد.   

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی،  جلسه مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه با حضور علیرضا اشرفی؛ عضو هیئت مدیره و داریوش اعرابی؛ مدیر امور مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، فلاحتی؛ فرماندار ، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مدیران شهرستانی و تعدادی از سهامداران این صندوق  برگزار شد.

فلاحتی؛ فرماندار شهرستان زیرکوه در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تشکر از مدیریت جهاد کشاورزی در برگزاری این جلسه گفت :صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی یکی از بنیان‌ها و زیرساخت‌های بسیارخوب و موثر برای اجرای برنامه‌های تدوین شده سازمان کشاورزی است .

فلاحتی در این جلسه با اشاره به مزیت‌های این صندوق برای حمایت و توسعه بخش کشاورزی افزود: صندوق می‌تواند گره‌گشای بسیاری از موارد کشاورزی بدون بروکراسی‌های اداری بانکی و مشکلات تضمینی حاکم در بانک‌ها باشد.

در این جلسه علیرضا اشرفی؛ عضو هیئت مدیره و مدیر امور مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور ضمن تشریح مزایای صندوق توسعه بخش کشاورزی گفت: تسریع در ارائه تسهیلات سهل‌الوصول از اهداف اصلی این صندوق است که دراین راستا اعطای وام‌های کم‌بهره از طریق صندوق توسعه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه کشاورزی شهرستان داشته باشد .

 وی صندوق توسعه بخش کشاورزی را بازوی توانمند حوزه اجراء دانست و افزود: جایگاه اصلی این صندوق قانون است و این صندوق به کشاورزان این شهرستان بهاء خواهد داد .

اشرفی تصریح کرد: برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه، کشاورزان شهرستان زیرکوه، ۳ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال برای سهم ۵۱ درصدی خود و دولت ۳ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۸ ریال برای سهم ۴۹ درصدی خود پرداخت کرده اند.

وی گفت: از میان ۲۴۶ بهره‌بردار ۲۴۲ بهره بردار روستایی، یک بهره بردار به صورت مستقل و سه تشکل در این صندوق عضو شده‌اند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *