افزایش ۷۰ درصدی سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی ‏

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، در ابتدای جلسه  نادر مهدیزاده لطف آبادی ضمن خیر مقدم و خوش آمد به تمامی حاضران در جلسه درباره اهم اقدامات سال مالی ۹۲-۹۳ صندوق گفت:  انجام تشریفات قانونی افزایش سرمایه در سه مرحله طی یکسال،  افزایش سرمایه صندوق از مبلغ ۱۷۶ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال و  افزایش ۷۰ در صدی سرمایه صندوق(۱۲۴ میلیارد ریال) طی یکسال از مهم ترین اقدامات مالی صندوق بوده است.

وی افزود:  ارتقاء جایگاه صندوق از رتبه ۱۳ به رتبه ۳ از نظر سرمایه در بین صندوق های استانی،  افزایش تعداد سهامداران صندوق از ۳۲۹ سهامدار به ۳۶۶ سهامدار،  اجرای قسمتی از طرح بازنگری افزایش سرمایه صندوق تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال و انعقاد۲ فقره قرارداد عاملیت با سازمان جهاد کشاورزی استان  به مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال نیز از فعالیت های اثربخش صندوق است.

مهدیزاده لطف آبادی تصریح کرد: پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی صندوق و سایر منابع به ۱۸۰ سهامدار، پیگیری حقوقی بیش از ۵۰ پرونده آبیاری و مکانیزاسیون که به تعهدات خود عمل نکرده اند،  پرداخت مبلغ ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به طرح های آبیاری تحت فشار و  افزایش ۱۳۰ در صدی سرمایه گذاری های صندوق نسبت به سال قبل نیز از اقدامات شاخص صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی است.

همچنین علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ریاست جلسه را به عهده گرفت و گفت: اقدامات شاخص صندوق استان خراسان رضوی در سال مالی که مطرح شد، ستودنی است.

وی افزود: از اینکه دو سال متوالی صندوق استان با اهتمام هیئت مدیره و مدیرعامل توانسته است در کشور جزء اولین صندوق هایی باشد که مجمع عمومی خود را در آبانماه برگزار می نماید، باید قدردانی کرد.

پس از استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی وحسابرس مستقل، صورت های مالی، ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱شهریورماه امسال به تصویب مجمع عمومی رسید.همچنین درباره سود قابل تخصیص به مبلغ ۰۸۰/۲۴۵/۱۸۲/۳۴  ریال تصمیم گیری شد و  حسابرس قانونی و بازرس صندوق و روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *