اختصاص۶۱۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ‏استان اردبیل ‏

استاندار اردبیل از تخصیص و تامین ۶۱۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور با استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط  اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در این نشست با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل به میزان ۶۱ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: با اختصاص اعتبارات دولتی و غیردولتی به این صندوق، شاهد اجرای طرح های بزرگ کشاورزی در استان خواهیم بود.

رضوی در حاشیه سفر به اردبیل گفت : اعتباراتی که به صندوق اختصاص می یابد سرمایه است نه هزینه چرا که ورود به صنعت از طریق کشاورزی است. ابتدا توسعه روستایی سپس توسعه کشاورزی و بعد از آن به توسعه صنعت و ….. می رسیم.

وی افزود: موتور بخش کشاورزی سرمایه است و تجربه دنیا ثابت کرده در کنار سیستم رسمی مثل بانکها یک سیستم وابسته به خود مردم در این بخش کارآمدتر است.

رضوی گفت: در شرق و غرب هر کدام تدابیر خاصی برای توسعه بخش کشاورزی اندیشیده اند اما در مملکت ما صندوقها ده سال تجربه دارند و پیشرفت خوبی در این مدت کرده اند البته استانداران نیز به صندوق ها کمک خوبی کرده اند.

وی افزود صندوق اردبیل کار بیشتری را می طلبد و باید آن را جلو بیندازیم. امیدواریم با امضای تفاهم نامه، این صندوق نیز مانند دیگر صندوقها پیشرفت خوبی داشته باشیم.

رضوی تصریح کرد وجود این صندوق باعث خیر و برکت برای مردم است و اعتبارات خوبی برای توسعه کشاورزی دارند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت : با امضای تفاهم نامه ۳۰ میلیارد تومانی رشد این صندوق شتاب بیشتری خواهد گرفت.

اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل نیز بر رفع موانع  و مشکلات نقدینگی صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: حمایت از صندوق توسعه  بخش کشاورزی یکی از ضروریات و دغدغه های اصلی مسئولان استان است چراکه  این صندوق بستری مناسب برای امور اجرایی بخش کشاورزی است .

وی با بیان این که استان اردبیل دارای استعدادهای بالقوه فراوانی در زمینه کشاورزی است، افزود: استفاده بهینه و توجه ویژه به این قابلیت‌ها موتور توسعه استان را در بخش کشاوری به حرکت درمی‌آورد و سبب پویایی اقتصاد پایدار و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

نیکزاد اظهار داشت: با توجه به تسهیلات و امکاناتی که دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی منظور کرده و ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در این بخش فرصت را برای سرمایه‌گذاران در استان فراهم کرده است .

نیکزاد ادامه داد: به منظور توسعه کشاورزی و تقویت صندوق، تجهیز منابع برای سرمایه‌گذاری و حل مشکلات  نقدینگی
تفاهم نامه‌ای بین استانداری اردبیل، سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور منعقد شده است .

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: هر یک از این سازمان‌ها متعهد شدند، مبلغ  100 میلیارد ریال که در مجموع  300 میلیارد ریال است از محل اعتبارات و فروش اموال مازاد سازمان به عنوان  سهم دولتی و هم چنین  310میلیارد ریال به عنوان سهم غیردولتی از طریق تشکل‌ها وتعاونی‌ها ی کشاورزی که مجموعا ۶۱۰ میلیارد ریال خواهد شد، برای تقویت صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اختصاص دهند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *