چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ www.sfida.ir

اختصاص۶۱۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ‏استان اردبیل ‏


استاندار اردبيل از تخصيص و تامين 610 ميليارد ريال به صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان اردبیل خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی، رئیس هیات مدیره و مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزي كشور با استاندار و جمعي از مديران دستگاه‌هاي مرتبط  اردبيل ديدار و گفتگو كرد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در اين نشست با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل به میزان 61 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: با اختصاص اعتبارات دولتی و غیردولتی به این صندوق، شاهد اجرای طرح های بزرگ کشاورزی در استان خواهیم بود.

رضوی در حاشیه سفر به اردبیل گفت : اعتباراتی که به صندوق اختصاص می یابد سرمایه است نه هزینه چرا که ورود به صنعت از طریق کشاورزی است. ابتدا توسعه روستایی سپس توسعه کشاورزی و بعد از آن به توسعه صنعت و ..... می رسیم.

وی افزود: موتور بخش کشاورزی سرمایه است و تجربه دنیا ثابت کرده در کنار سیستم رسمی مثل بانکها یک سیستم وابسته به خود مردم در این بخش کارآمدتر است.

رضوی گفت: در شرق و غرب هر کدام تدابیر خاصی برای توسعه بخش کشاورزی اندیشیده اند اما در مملکت ما صندوقها ده سال تجربه دارند و پیشرفت خوبی در این مدت کرده اند البته استانداران نیز به صندوق ها کمک خوبی کرده اند.

وی افزود صندوق اردبیل کار بیشتری را می طلبد و باید آن را جلو بیندازیم. امیدواریم با امضای تفاهم نامه، این صندوق نیز مانند دیگر صندوقها پیشرفت خوبی داشته باشیم.

رضوی تصریح کرد وجود این صندوق باعث خیر و برکت برای مردم است و اعتبارات خوبی برای توسعه کشاورزی دارند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت : با امضای تفاهم نامه 30 میلیارد تومانی رشد این صندوق شتاب بیشتری خواهد گرفت.

اكبر نيكزاد، استاندار اردبيل نیز بر رفع موانع  و مشكلات نقدينگي صندوق توسعه بخش كشاورزي استان اردبیل تاكيد كرد: حمايت از صندوق توسعه  بخش كشاورزي يكي از ضروريات و دغدغه هاي اصلي مسئولان استان است چراكه  اين صندوق بستري مناسب براي امور اجرايي بخش كشاورزي است .

وی با بيان اين كه استان اردبيل داراي استعدادهاي بالقوه فراواني در زمينه كشاورزي است، افزود: استفاده بهينه و توجه ويژه به اين قابليت‌ها موتور توسعه استان را در بخش كشاوري به حركت درمي‌آورد و سبب پويايي اقتصاد پايدار و ايجاد اشتغال در منطقه مي‌شود.

نیکزاد اظهار داشت: با توجه به تسهيلات و امكاناتي كه دولت براي سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي منظور كرده و ظرفيت‌هاي بي‌نظير استان در اين بخش فرصت را براي سرمايه‌گذاران در استان فراهم کرده است .

نيكزاد ادامه داد: به منظور توسعه كشاورزي و تقويت صندوق، تجهيز منابع براي سرمايه‌گذاري و حل مشكلات  نقدينگي
تفاهم نامه‌اي بين استانداري اردبيل، سازمان جهاد كشاورزي استان و شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزي کشور منعقد شده است .

استاندار اردبيل خاطر نشان كرد: هر يك از اين سازمان‌ها متعهد شدند، مبلغ  100 ميليارد ريال كه در مجموع  300 ميليارد ريال است از محل اعتبارات و فروش اموال مازاد سازمان به عنوان  سهم دولتي و هم چنين  310ميليارد ريال به عنوان سهم غيردولتي از طريق تشكل‌ها وتعاوني‌ها ي كشاورزي كه مجموعا 610 ميليارد ريال خواهد شد، براي تقويت صندوق توسعه بخش كشاورزي استان اردبیل اختصاص دهند . 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.