جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه وضعیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قم بررسی شد.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، سیدجاسم ساعدی، مشاور وزیر و نماینده ادوار مجلس، ابوالقاسم شمس و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره، احمد ابراهیمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، حسین شاهباز، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل، امیر حاجی احمدی و عبدالرحیم بشیری نژاد، مشاوران مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، امیر اسلامی، مجید حمیدی، نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قم و سعید آشکار، مدیرعامل صندوق در جلسه حضور داشتند.

ابتدا آشکار گزاشی از فعالیت های انجام شده توسط صندوق ارائه کرد و حمیدی، برنامه های آتی صندوق را از جمله بررسی چندین طرح برای مشارکت در آن ها در راستای افزایش سرمایه صندوق مانند توسعه کارخانه خوراک دام و احداث باسکول ۶۰ تنی، تبیین کرد.

حمیدی همچنین به میزان اشتغال زایی در بخش کشاورزی به میزان ۱۵۰۰۰ نفر که شامل زنان روستایی استان نیز می شود اشاره کرد.

علی درجانی، عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به اینکه دانش بومی خوبی در بخش کشاورزی استات قم وجود دارد گفت:این دانش با ارزش برای افزایش بهره وری در واحد سطح و کاهش مصرف آب با توجه به اقلیم خشک استان بسیار مهم و اثر بخش می باشد.

در ادامه شمس ضمن بیان این موضوع که صندوق به دلیل استقرار در استان قم پتانسیل های خوبی برای استفاده از افراد صاحب نفوذ مانند علمای یزرگ و مجتهدین دارد گفت: صندوق برای استفاده از طرح مولد سازی می تواند از این افراد کمک بگیرد. او از مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق خواست با هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی استان، جایگاه صندوق را در برنامه توسعه کشاورزی استان را مشخص کنند.

سپس علیزاده مقدم، با اشاره به ظرفیت های نهادی وساختاری صندوقها گفت: صندوق به عنوان رابطی برای ایجاد زنجیره و تعامل بین تشکل ها، تولید کنندگان و سازمانها، باید از طریق برنامه ریزی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می شود بعنوان کارگردان این زنجیره عمل کند.

حاجی رضا نیز به ظرفیت های استان قم در بخش کشاورزی و بازیگران اصلی در این بخش که تشکل ها و نخبگان هستند اشاره کرد.

ساعدی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی به بازاریابی و برندینگ محصولات کشاورزی و استفاده از برند حلال بر روی محصولات یسته بندی شده مواد غذایی بمنظور توسعه صادرات آن ها اشاره کرد.

در پایان نیز حاجی احمدی با تاکید بر اینکه صندوق ها نباید از تحولات سیاسی تاثیر بگیرند گفت: صندوق ها باید برنامه های راهبردی خود را تنظیم کنند و به ارائه خدمات به بخش هدایت شود تا به ارائه تسهیلات. همچنین باید از کاهش ارزش سرمایه بعلت تورم جلوگیری بعمل آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *