صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد برگزارکرد: نشست مسئولان بخش کشاورزی و آب استان با نماینده مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد؛ این صندوق نشست مسئولان و متولیان بخش کشاورزی و آب با مهدی روشنفکر نماینده شهرستان های بویر احمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی را در روز جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۷ در سالن جلسات صندوق برگزار کرد. در این نشست ریاست سازمان جهاد کشاورزی، معاون بودجه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر عامل آب منطقه ای، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل ادارات تابعه و معاونین سازمان جهاد کشاورزی، مدیر عامل بانک کشاورزی و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان حضور یافته و موارد ذیل پس از بحث و بررسی مورد تصویب کارگروه جلسه قرار گرفت.

۱- نماینده شهرستان های بویر احمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد در چند روز آینده جلسه ای با تعاونی های غیر فعال و نیمه فعال با حضور مدیران مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار گردد تا نسبت به مشکلات و راهکار های مورد نظر چاره اندیشی شود.

ایشان قول داد که در شورای برنامه ریزی استان نسبت به تقویت و کمک به افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی همکاری و مساعدت گردد. هم چنین مقرر گردید هر ماه یک جلسه و در صورت ضرورت جلسه فوق العاده در محل کار صندوق با دستور کار مشخص، زمان مشخص و اعضاء فعلی و در صورت نیاز با دعوت از مدیران مرتبط برگزار گردد.

۲- سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیشنهاد داد مهدی روشنفکر در شورای برنامه ریزی استان، اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه را نسبت به سنوات قبل افزایش دهد. ایشان پیشنهاد داد که نماینده شهرستان های بویر احمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طرح های پیشنهادی جدیدی که مقرر است در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری مصوب گردند حمایت ویژه ای داشته باشد.

۳- معاون بودجه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهاد تصحیح مجاز بودن شورای برنامه ریزی در تبصره ۳ بند ب ماده ۳۱  قانون احکام دائمی جهت تخصیص ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را ارائه نمود و مهدی روشنفکر برای تصویب قانون الزام شورای برنامه ریزی استان ها برای تخصیص حداقل یک درصد اعتبارات تملکی استانی و مجاز تا ۵ درصد جهت افزایش سهم دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از طریق ارجاع به کمیسیون بخش کشاورزی مجلس و تصویب آن را پیگیری نماید.

۴- امین الله محمدی، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، گزارش جامعی از عملکرد صندوق در دوره های گذشته و جایگاه فعلی صندوق در بین صندوق های کشور ارائه داد و از نماینده شهرستان های بویر احمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی مطالبه قانون الزام شورای برنامه ریزی استانها برای تخصیص ۵ درصد تملک دارای های سرمایه ای جهت افزایش سرمایه صندوق ها را خواستار شد و به مدیران ادارات حاضر در جلسه پیشنهاد تفاهمنامه همکاری در راستای عاملیت پرداخت اعتبارات دولتی را از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی داد.

در انتها نیز دیگر مدیران هم پیشنهادات خود را در جلسه مطرح نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *