جلسه بررسی راهکارهای توسعه کسب و کار بازرگانی صندوق های زنان
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ ابتدا زهرا نوری، مسئول پیگیری و هماهنگی فعالیت های صندوق های زنان روستایی شرکت مادرتخصصی گزارشی از وضعیت صندوق های زنان در سال جاری مانند سرمایه آن ها و صورت های مالی صندوق ها ارائه داد.
سپس عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با بیان اینکه جامعه زنان روستایی جامعه ای با ظرفیت بسیار بالا است، هدف اولیه تشکیل صندوق ها را ساماندهی سازو کارهای مالی درون جامعه روستایی خواند و گفت باید با تغییر رویکرد از دید بنگاه صرفا مالی به دید توسعه ای، صندوق ها به سمت فعالیت های افتصادی مانند قرارداد های مشارکتی بروند.
در ادامه مدیران عامل و روسای هیئت مدیره صندوق های زنان که در جلسه حضور داشتند، مشکلات صندوق ها در راستای انجام فعالیت های بازرگانی مانند مشکلات قانونی و ساختاری صندوق ها، و پیشنهادات خود در همین زمینه مانند آموزش تخصصی برای ئاعضای صندوق ها را مطرح کردند.
در ادامه بانکی پور، مشاور کارآفرینی شرکت، ضمن بیان اهمیت این موضوع که باید از فعالیت های انجام شده صندوق ها گزارش تهیه و به شرکت مادرتخصصی ارسال شود، از نمایندگان حاضر در جلسه صندوق ها خواست تا تجربیات مالی موفق خود را با دیگر صندوق ها به اشتراک بگذارند. وی با اشاره به اینکه تقاضا برای محصولات زنان روستایی بالا است، این موضوع را فرصت مناسبی برای توسعه کسب و کار صندوق ها دانست.
سپس ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت، با جمع بندی مشکلات بیان شده توسط نمایندگان صندوق ها، به آن ها پاسخ داد. او همچنین ارسال گزارشات به شرکت مادرتخصصی را امری مهم تلقی کرد.
در انتها علیزاده مقدم، با بیان اینکه حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت زنان روستایی در کشور است گفت: زنان روستایی عامل تثبیت جمعیت در روستا هستند و با تقویت فعالیت آن ها می توان باعث توسعه پایدار شد. وی همکاری صندوق ها با یکدیگر در راستای توسعه فعالیت های آن ها را اصلی اساسی در توسعه بازرگانی صندوق ها خواند.