شورای مدیران شرکت مادر تخصصی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه شورای مدیران، با حضور هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت و موضوع تشریح و تبیین تاسیس شرکت بازرگانی صندوق های حمایت از بخش کشاورزی، دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲، تشکیل شد.

 

در این جلسه ابتدا، حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، درباره سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی مانند تامین نهاده های کشاورزی توضیح داد و ضرورت ورود صندوق های حمایت از بخش کشاورزی به فعالیت های بازرگانی را در راستای آن سیاست ها بیان کرد. وی همچنین به حفظ ارزش سرمایه صندوق ها با توجه به حجم نقدینگی و تورم اشاره کرد و گفت برخی از صندوق ها از جمله صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور و دامپروری کشور، صندوق حمایت از توسعه کشاورزی عشایری و صندوق های استان های آذربایجان غربی و شرقی، هم اکنون نیز وارد بحث بازرگانی بین الملل شده اند.

او همچنین با اشاره به بازدیدهای میدانی از مناطق مرزی مانند مرز جلفا در استان آذربایجان شرقی، بیله سوار در استان اردبیل و چابهار در استان سیستان و بلوچستان، که از جمله مرزهای ایران و کشورهای ارمنستان، آذربایجان و پاکستان هستند، گفت واردات دام های سبک و سنگین از این کشورها در حال انجام است و این موضوع از سوی صندوق ها، قابل توجه و بررسی برای اقدام است.

 

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره، در خصوص تاریخچه شکل گیری فعالیت های بازرگانی در صندوق ها از سال ۱۳۸۵ تا به امروز را بیان کرد و موفقیت صندوق ها در ورود به فعالیت های بازرگانی را منوط به تعیین ساختار جدید در خارج از ساختار صندوق ها دانست به نحوی که در ساختار جدید، سرعت بخشیدن به فرایند تصمیم سازی مهیا گردد. او افزود در راستای شکل گیری ساختار بازرگانی جدید، نیاز به اراده سطوح بالادست، هماهنگی با و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و تخصیص منابع مالی قوی است، همچنین تصمیم ورود به بحث بازرگانی، باید برای هر کدام از صندوق ها اختیاری باشد و مدیریت شرکت های بازرگانی به افراد متخصص امر واگذار گردد. وی تاکید کرد که از ابتدا، فعالیت های بازرگانی یکی از اهداف تاسیس صندوق ها و همزاد با آن ها بوده است.

سیدجمال مدرسی، دیگر عضو هیدت مدیره، در خصوص جدیت وزارت جهاد کشاورزی برای ورود تشکل ها به واردات نهاده ها توضیح داد و علی درجانی، از اعضای هیدت مدیره، به تجربه موثر و موفق همکاری تشکل های زیربط در بحث بازرگانی خارجی برای تامین نهاده ها اشاره کرد.

در ادامه، حمیدرضا رشمئی، دبیر و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی، درخصوص ساختار شرکت های بازرگانی، مدل هایی را در مقیاس منطقه ای و ملی با عنایت به قوانین مرجع و بالادستی از جمله صدر ماده ۱۷ قانون بهره وری که اجازه فعالیت مالی، اعتباری  و بازرگانی را به صندوق های حمایت از بخش کشاورزی می دهد را ارائه داد. وی همچنین درخواست نمود که پیشنهادات مدیریت های شرکت مادر تخصصی، از طریق عضو هیئت مدیره رابط آنها برای تصمیم گیری نهایی، به جلسات هیئت مدیره ارسال گردد.

در پایان نیز سیامک جلیله وند، مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت،  خلاصه ای از جلسات برگزار شده توسط کارگروه های بازرگانی و سرمایه گذاری منطقه ای (۵ کارگروه) در کنار جلسات صندوق های حمایت از کشاورزی مناطق پنجگانه کشور را بیان کرد و گفت در تمامی این گردهمایی ها، مباحث ورود صندوق ها به بازرگانی مطرح شد و در برخی صندوق های مناطق جنوبی کشور، جدیت و عزم بیشتری برای ورود به این وجود دارد.

جلسه با درخواست مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، از مدیران شرکت برای ارائه نقطه نظرات کتبی به آقای جلیله وند به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *