‏ سخنرانی دکتر نوری نائینی در خصوص«صندوق های ثروت ملی در جهان و ایران » ‏

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ این سخنرانیبا حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران، روسای اداره ها و کارشناسان شرکت مادر در محل سالن جلسات از ساعت ۸:۳۰ تا۱۱ صبح برگزار شد.

گفتنی است؛ دکترسید محمد سعید نوری نائینی، عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی و عضو کمیته بلند‌پایگان در نیل به اهداف توسعه هزاره فائو از سال ۲۰۱۰ تاکنون در این نشست درباره صندوق های ثروت ملی در جهان و نمونه آن یعنی صندوق توسعه ملی گفت :این صندوق یکی از صندوق های ثروت ملی است، و در حال حاضر در بین همتایان خود در رده ششم قرار دارد . صندوق توسعه ملی از سال ۹۰ با دو هدف تبدیل درآمدهای نفتی به درآمدهای زاینده و عدالت بین نسلی  شروع به کار کرد و مهمترین اثر آن سرمایه گذاری ارزی در زیر بخشهای کشاورزی، صنعت و گردشگری است و در برنامه ششم توسعه نیز منابع صندوق از بانک مرکزی جدا شده و خود هیات عامل صندوق آن را مدیریت می کندد و در عین حال از قوانین بودجه های سنواتی نیز معاف است.

وی افزود: نرخ تسهیلات امسال نیز برای بخش کشاورزی ۱۳% و برای مناطق محروم ۴% کمتر تعیین شده است.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار و حاضران دیدگاه های خود را نسبت به قوانین و عملکرد صندوق توسعه ملی بیان و پاسخ های مربوطه را دریافت کردند.

همچنین سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی با تشکر از حضور دکتر نائینی و تشکر از عملکرد خوب و قابل قبول صندوق توسعه ملی این جلسه را پلی برای شناخت بیشتر صندوق توسعه ملی با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *