چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ www.sfida.ir

‏ سخنرانی دکتر نوری نائینی در خصوص«صندوق های ثروت ملی در جهان و ایران » ‏


جلسه  سخنرانی با محوریت «صندوق های ثروت ملی در جهان و ایران » با استادی دکتر سید محمد سعید نوری نائینی در جلسه شورای مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز شنبه 3 مردادماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ این سخنرانیبا حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران، روسای اداره ها و کارشناسان شرکت مادر در محل سالن جلسات از ساعت 8:30 تا11 صبح برگزار شد.

گفتنی است؛ دکترسید محمد سعید نوری نائینی، عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی و عضو کمیته بلند‌پایگان در نیل به اهداف توسعه هزاره فائو از سال 2010 تاکنون در این نشست درباره صندوق های ثروت ملی در جهان و نمونه آن یعنی صندوق توسعه ملی گفت :این صندوق یکی از صندوق های ثروت ملی است، و در حال حاضر در بین همتایان خود در رده ششم قرار دارد . صندوق توسعه ملی از سال 90 با دو هدف تبدیل درآمدهای نفتی به درآمدهای زاینده و عدالت بین نسلی  شروع به کار کرد و مهمترین اثر آن سرمایه گذاری ارزی در زیر بخشهای کشاورزی، صنعت و گردشگری است و در برنامه ششم توسعه نیز منابع صندوق از بانک مرکزی جدا شده و خود هیات عامل صندوق آن را مدیریت می کندد و در عین حال از قوانین بودجه های سنواتی نیز معاف است.

وی افزود: نرخ تسهیلات امسال نیز برای بخش کشاورزی 13% و برای مناطق محروم 4% کمتر تعیین شده است.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار و حاضران دیدگاه های خود را نسبت به قوانین و عملکرد صندوق توسعه ملی بیان و پاسخ های مربوطه را دریافت کردند.

همچنین سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی با تشکر از حضور دکتر نائینی و تشکر از عملکرد خوب و قابل قبول صندوق توسعه ملی این جلسه را پلی برای شناخت بیشتر صندوق توسعه ملی با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیان کرد.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.