کسب مقام قهرمانی فاطمه رستمی در مسابقات جهانی محاسبات ریاضی با چرتکه

فرزند یکی از همکاران شرکت مادر تخصصی در هفدهمین مسابقات جهانی محاسبات ریاضی با چرتکه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی همراه تیم نونهالان جمهوری اسلامی ایران در رقابت با بیست و دو کشور دنیا مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ تیم یازده نفره ایران متشکل از پنج پسر و شش دختر هشت تا یازده ساله توانستند با پاسخگویی به سوالات آزمون این مسابقات به عنوان قهرمانی هفدهمین دوره این مسابقات دست پیدا کنند.

یکی از این دختران قهرمان، فاطمه رستمی فرزند شهریار رستمی؛ مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است که توانست مقام اول گروه ب این مسابقات را به دست آورد.

گفتنی است؛ محاسبات ریاضی با چرتکه روشی نوین در محاسبات چهار عمل اصلی ریاضی در دنیا محسوب می شود که به دو روش ذهنی بدون استفاده از وسایل کمکی و همچنین محاسبه با چرتکه (با شیوه ریاضیات ژاپنی) انجام می شود که نخستین بار در جنوب شرق آسیا ابداع شد.  

شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این موفقیت را به آقای رستمی تبریک و تهنیت گفته و برای خانم فاطمه رستمی موفقیت های روز افزون را از خداوند منان خواهان است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *