پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران توسط صندوق حمایت از توسعه صنعت چای

رئیس سازمان چای کشور گفت: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور، از ابتدا تاکنون ۵۰ میلیارد تومان‌ تسهیلات با کارمزد چهار درصد و نیز بدون کارمزد، به کشاورزان چایکار پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از روابط عمومی سازمان چای؛ محمدولی روزبهان با اعلام این مطلب بیان کرد: تا زمان حاضر، ۴۲ هزار خانوار چایکار و بیش از ۶۰ کارخانه چای سهام دار صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور هستند. استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.

روزبهان گفت: تاکنون به میزان ۲۰۲ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده و تا زمان حاضر، ۱۳۰ میلیارد تومان از مطالبات آنان پرداخت شده که این میزان، ۶۵ درصد بهای برگ سبز چایکاران است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، بهای برگ سبز چای تا ۳۱ خردادماه به همه چایکاران به طور کامل پرداخت شده است.

روزبهان با بیان اینکه برخی کارخانه داران هنوز قدرالسهم خود تا ۳۱ خردادماه را پرداخت نکرده‌اند، ادامه داد: برای اینکه چایکاران در این خصوص با مشکلات کمتری مواجه شوند، دولت این قدرالسهم را پرداخت کرده و هم‌اکنون این کارخانجات، به دولت بدهکارند.

وی درباره دستور وزارت کشاورزی به دستگاه ها و وزراتخانه برای مصرف چای داخلی تصریح کرد: چای ایرانی سالم‌ترین چای دنیاست و استفاده از آن، منجر به سلامت افراد می‌شود.

برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *