پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به سهامداران صندوق برای احیای صنعت میگو

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان گفت: این صندوق تاکنون طی ۸ سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در حداقل زمان ممکن به بیش از ۲۰شرکت سهامدار صندوق برای احیای صنعت میگو استان خوزستان پرداخت کرده است.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛علیرضا  دارابی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان درباره عملکرد تسهیلاتی این صندوق برای حمایت از صنعت میگو استان خوزستان گفت: این صندوق با حمایت از صنعت میگو در سال ۸۸ پس از توقف ۷ ساله تولید در شرایط بحرانی با تزریق به موقع تسهیلات توانست در راه اندازی و احیاء مجدد سایت بزرگ چوئبده آبادان نقش بسزایی داشته باشد.

دارابی تصریح کرد: از جمله اقدامات این صندوق تشکیل زنجیره تولید در این صنعت بوده که حلقه های مختلف تکثیر، پرورش فرآوری و بسته بندی را در این زنجیره به هم متصل و مرتبط کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان اظهار داشت: این صندوق در سال ۹۵ حدود ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تزریق کرد و در چهار سال گذشته بیشترین رکورد تولید میگو در کشور مربوط به سهامداران این صندوق می باشد.

وی گفت: این رکورد که با تجهیز و مکانیزه کردن مزارع طی سالهای مختلف با برنامه ریزی و حمایت این صندوق به دست آمده است که بین ۱۳-۷ تن در هر هکتار در سالهای ۹۲ لغایت ۹۶ بوده که میانگین تولید کشوری ۵/۳ تن در هر هکتار است.

دارابی با اشاره به طرح حمایت زنجیره ای صندوق استان از صنعت میگو در جشنواره طرحهای الگوی جهادی گفت: این طرح به عنوان طرح برتر در سال ۹۵ انتخاب شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان از جمله برنامه های صندوق برای سال آینده پرورش میگو، ورود حلقه تولید غذا و صادرات برای تکمیل نهایی زنجیره تولید در این صنعت و همچنین افزایش شرکتهای پرورش دهنده میگو در عضویت صندوق در چارچوب زنجیره تولید میگو خبر داد و افزود: بیش از ۹۰% میگو تولیدی استان مربوط به تسهیلات و برنامه های حمایتی این صندوق است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *