پرداخت ۱۸۹ فقره تسهیلات به اعضای صندوق توسعه کشاورزی قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، منصور بازدار، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین، روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان تسهیلات شامل ۱۲ فقره تسهیلات ضروری و ۱۷۷ فقره تسهیلات در حوزه سرمایه در گردش بوده است. وی اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد چهار درصد و برای تامین نهاده های مورد نیاز از جمله ذرت، جو، کود شیمیایی، کنجاله سویا و انواع بذور گندم به مبلغ ۹۴ میلیارد تومان بوده است. به گفته بازدار میزان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

ایشان در تشریح تسهیلات ضروری بیان داشت: این تسهیلات به مبلع ۳۸ میلیارد تومان در مواقع اضطراری و به منظور پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزی پرداخت شده است. همچنین در خصوص تسهیلات ضروری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات با تصویب سازمان جهاد کشاورزی و نیز هیات مدیره صندوق قزوین با توجه به شرایط جوی در سال جاری و بروز پدیده خشکسالی، توانسته نقش مهمی در پایداری تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم ایفا کند. مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف تسهیل امور و برداشتن موانع تولید به عنوان یکی از اولویت های اصلی در صندوق شناخته می شود.

بازدار در پایان یادآور شد: خرید مازاد تولید توسط کارخانجات صنایع تبدیلی، همکاری با اعضا تشکل های عامل در واردات نهاده های دامی مثل ذرت و جو از کشور روسیه و صادرات تخم مرغ و پولت تولیدی در استان به کشورهای عراق، افغانستان و عمان و همچنین همکاری و کمک کارشناسی به اتمام طرح های نیمه تمام کشاورزی اعم از احداث انبارهای ذخیره نهاده، سالن های پرورش مرغداری و تکمیل فروشگاه های تعاونی های عضو صندوق از دیگر اقدامات بسیار مهم در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *