پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان در مرودشت

به گزارش خبرگزاری ایانا؛ مرضیه مکرمی، مدیر عامل صندوق حمایت از کشاورزی زنان روستایی و عشایر شهرستان مرودشت، از پرداخت تسهیلات توسط صندوق به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه با شرایط آسان و مناسب به بانوان سهامدار این صندوق در این شهرستان، خبر داد. وی افزود، تسهیلات باهدف حمایت از زنان فعال در حوزه های مختلف بخش کشاورزی پرداخت می شود. ایشان ادامه  داد، این تسهیلات از محل منابع داخلی شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت به سهامداران این شرکت پرداخت شده است.

به گفته وی؛ شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت از سال ۱۳۸۹ با ۱۴۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۶۰۵ نفر عضو  فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر  ۱۹۰۰ نفرعضو و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارد.

مرضیه مکرمی با بیان اینکه تسهیلات فوق در راستای حمایت ازتوسعه فعالیت های اقتصادی کوچک و زود بازده درسطح روستاهای شهرستان مرودشت هزینه شده است، تصریح کرد، این تسهیلات در حوزه های زراعت و باغبانی شامل احداث یا توسعه گلخانه های کشت نشاء، کشت زعفران، فعالیت های حوزه صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی، تامین نهاده های دامی و کشاورزی و پرورش زنبور عسل صرف شده است.

او افزود: تسهیلات مذکور علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منجربه افزایش مشارکت زنان درحوزه های مختلف تولید دربخش کشاورزی و کمک به کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و در مواردی مهاجرت معکوس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *