پرداخت ۳ میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان ۳میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ امید ذاکری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان به عنوان هفتمین صندوق کشور در نوع خود در شهریور ماه سال گذشته با عضویت ۱۷شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با ۵۱درصد آن سهم بخش غیردولتی و ۴۹درصد سهم دولت و  با هدف توانمندسازی و حمایت از فعالان غیردولتی بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه مرتعداران و کمک به گسترش اشتغال و بهبود معیشت آنها تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در همین مدت کم از شروع فعالیت این صندوق تاکنون نسبت به ارائه چهار مورد تسهیلات بدون سود و چهار درصد کارمزد به میزان دومیلیارد و ۸۹۰میلیون ریال به شرکت‌های سهام‌دار برای اجرای طرح‌های تولید نهال، پرواربندی دام در مراتع و درختکاری اقدام کرده است. به استناد  ماده ۳۱قانون برنامه ششم توسعه درخصوص مجوز به دولت برای ارائه کمک های فنی اعتباری پیگیر افزایش سرمایه سهم دولت صندوق برای افزایش توان صندوق برای پرداخت بیشتر تسهیلات به سهام داران هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به وجود ۴۷تعاونی فعال بخش منابع طبیعی و همچنین شرکت‌های فراگیر در حال تشکیل بخش منابع طبیعی، برنامه جذب سهام‌دارهای جدید برای افزایش سرمایه بخش غیردولتی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *