پذیرش پروژه توانمندسازی زنان روستایی ایران در سازمان همکاری های اسلامی

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، مهدی کاظم‌نژاد افزود: پروژه توانمندسازی زنان روستایی برای تولید محصولات کشاورزی سالم(farm to fork)با کدIRANGRIC-116- 2015کومسک در مرحله نخست، پذیرفته شده و اقدام های لازم برای شرکت در مرحله دوم در شرف انجام است.

وی اظهار داشت: سازمان همکاری های اسلامی دارای کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف می باشد که یکی از آنها کمیته دایمی اقتصادی بازرگانی موسوم به کومسک(COMCEC)است.

کاظم نژاد ادامه داد: مقر کومسک در ترکیه و ایران نیز عضو آن است و استراتژی های کومسک شامل سهولت تبادل تکنولوژی، کالا و تردد شهروندان بین کشورها، تفاهم و همبستگی امت اسلامی و حکمرانی خوب دولت ها به مفهوم تدارک و رفاه و آسایش برای مردم توسط دستگاه‌های اداری می‌شود.

وی گفت: براساس این استراتژی‌ها، دو ابزار شامل کار گروه تخصصی کشاورزی و مدیریت چرخه پروژه را تعریف کرده‌اند و بر مبنای ابزار اخیر صندوق پروژه کومسک بنا نهاده شده که به اجرای پروژه‌های SOFTACTION معرفی شده است.
SOFTACTION به مفهوم پروژه انتقال دانش و اطلاعات است که فعالیت های آن به صورت سمینار، کارگاه آموزشی، بازدید علمی، مطالعات تحلیلی، تهیه نشریه Pilot plant، ایجاد سایت اینترنتی و… در زمینه موضوع‌های مهم کار گروه ها و از جمله کشاورزی که حداقل برای دو کشور دیگر عضو کومسک مفید باشد.

وی گفت: ایران و ۵۶ کشور دیگر مسلمان عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند.

 کاظم‌نژاد، توفیق بخش کشاورزی در پذیرش نخست این پروژه در کمیته کومسک را گامی دیگر در راستای اعتلا و پیشرفت بخش کشاورزی کشور در صحنه بین‌المللی و منطقه ای دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *