همایش روز جهانی شیر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ همایش روز جهانی شیر با شعار رشد تولید، افزایش سرانه مصرف شیر، دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ در سالن همایش های ساختمان وزارت جهاد کشاورزی با حضور سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این همایش جمعی کثیری از فعالان حوزه صنعت شیر و دام شامل قانوگذار، سیاست گذار، تولید کننده و مصرف کننده حضور داشتند. محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، حسین مهدی دوست رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی، حمیدرضا رشمئی، سیدجمال مدرسی و علی درجانی اعضای هیئت مدیره این شرکت، یوسف هاشمی مشاور مدیر عامل و مدیر حوزه ریاست شرکت و همچنین ماشاالله کریمی مدیر حراست شرکت مادر تخصصی نیز در این مراسم حضور داشتند.

سخنرانان این مراسم به ترتیب عبارت بودند از:

  • محمدرضا رزاقی، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی، هدف از برگزاری این همایش را اولا قدردانی از دست اندرکاران و تولید کنندگان حوزه شیر بیان نمود، دوما تاثیرگزاری این همایش و همفکری برای پیشرفت حوزه دامپروری. وی همچنین با تاکید بر شعار افزایش سرانه مصرف شیر، یکی از اهداف نهایی صندوق توسعه دام را این مهم نام برد.
  • حسن نیلی احمدآبادی، دبیر علمی دبیرخانه “شیر ایستگاه سلامت”، در مورد نوآوری این دبیرخانه در تولید شیر حاوی آنتی بادی و اخذ مجوزهای لازم جهت تولید این محصول و همچنین مزایای آن در مقابله با بیماری های ویروسی، اختلالات کبدی، چاقی و دیگر بیماری ها توضیحاتی داد. وی همچنین از مزایای مصرف شیر و افزایش سرانه مصرف این محصول در کشور خبر داد.
  • عباس اکبری شریف، رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، میزان تولید شیر در کشور را حدود ۱۱ میلیون تن اعلام و همچنین از تعداد دامداری ها آماری ارائه داد.
  • محمد جواد عسگری، ضمن تبریک دهه کرامت ، از اهمیت امنیت غذایی و پیوند آن با امنیت کشورها گفت و به داشتن برنامه ای جامع برای رسیدن به این هدف اشاره نمود. وی همچنین این نکته را یادآور شد که اگر امروز غذای با کیفیت به دست جامعه برسد، در آینده هزینه به مراتب کمتری برای درمان جامعه نیاز خواهدبود. وی با اشاره به ظرفیت موجود برای صادرات محصولات غذایی به کشورهای همسایه، گفت برای این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.فرهنگ سازی برای مصرف شیر نیز از دیگر نکاتی بود که رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به آن اشاره نمود زیرا این مهم در پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان که جامعه از آن رنج میبرد، نقش اساسی دارد.
  • فرشید صراف، مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی، که در مورد مسائل و مشکلات بخش دامداری نکاتی را بیان کرد.
  • سید احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران و دامدار نمونه کشور، که از مشکلاتی مانند عدم تخصیص ارز برای تهیه خوراک دام گفت و اینکه گاوداری ها با مشکل تامین خوراک روبرو هستند.

سیدمحمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، در انتها و پس از شنیدن مشکلات دامداران، قول همکاری به ایشان داد و گفت وزارت جهاد کشاورزی متولی حمایت از تولیدکننده، دامدار و مرغدار است و در عین حال تمام تلاش خود را برای ایجاد رضایتمندی در مصرف‌کنندگان خواهد کرد.

در پایان این مراسم از تولید کنندگان برتر حوزه شیر با اهدای لوحی تقدیر  به عمل آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *