رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی :

نقش موثر صندوق ها در ورود شرکت دانش بنیان در صنعت شیلات

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزادنسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در روز ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ در دیدار با علی باقرزاده همائی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: طبعاً تامین امنیت غذای کشور نیازمند بررسی موضوع از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فنی است.
بهزادنسب افزود: ظرفیت های نهادی و قانونی مطلوبی برای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای انجام فعالیت های اثربخش در حوزه های مختلف کشاورزی فراهم شده است. این صندوق ها با احصای مشکلات و نیازهای بخش کشاورزی و اولویت بندی آنها می توانند حضور موثری را در تامین نیازهای سایر بخشهای اقتصادی و امنیت غذایی کشور داشته باشند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و توانمندی شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده، پشتوانه ای مناسب و فرصتهای مطلوبی را برای بهره برداران بخش کشاورزی و فعالان صنعت آبزی پروری فراهم می سازد. لازم است الگوهای موفق در حوزه های کسب و کار در بخش کشاورزی علی الخصوص در زمینه صنعت شیلات طراحی و عملیاتی گردد .
وی افزود: نظر به اینکه پرورش ماهی در دریا به عنوان یکی از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است؛ این صندوق ها با تامین نهاده ها، بازارسازی و صادرات محصولات شیلاتی، نقش های مطلوبی را در رسوخ دانش فنی، تحقق زنجیره ارزش و اجرای صنعت آبزی پروری فراهم می سازند.
وی گفت: پرورش ماهی در دریا ضمن ایجاد اشتغال و تولید پایدار در صنعت شیلات، موجب جلوگیری از تخریب و نابودی زیستگاه آبزیان و بهره برداری بیش از ظرفیت از این منابع می شود و فرصت بازسازی زیستگاه ها و تجدید ذخایر منابع آبزیان را فراهم می سازد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور سایر اعضای هیات مدیره، عوض علیزاده مقدم، علیرضا اشرفی، ابوالقاسم شمس و شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات برگزار شد؛ گزارش اجمالی از ظرفیت های توسعه صنعت آبزی پروری در استان هرمزگان توسط علی باقرزاده همائی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان و ابعاد فنی موضوع توسط دوتن از کارشناسان سازمان شیلات ایران ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *