نشست هیئت مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی با رئیس و معاونین سازمان مرکزی حراست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ رئیس و معاونین سازمان مرکزی حراست وزارت جهاد کشاورزی ضمن بازدید از این شرکت، نشستی با هیئت مدیره و مدیران شرکت نیز داشتند.

در این نشست، ابتدا حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ضمن خوشامدگویی به رئیس و معاونین سازمان مرکزی حراست وزارت، گزارشی از وضعیت صندوقهای حمایت از بخش کشاورزی و برنامه های پیش رو ارائه دادند. ایشان توضیح دادند با توجه به سابقه موفق صندوق های حمایت از بخش کشاورزی در راستای اهداف تعیین شده در اساسنامه، زمان آن رسیده که نگاه عملکردی صندوق ها از ارائه صرف تسهیلات به سهامداران تغییر یافته و اهداف توسعه ای را اساس برنامه کاری خود قرار دهند. در این ارتباط، نشست های متعددی با مدیران عامل و نمایندگان دولت در صندوق های محصولی- تخصصی واستانی شکل گرفته و ۹ برنامه کاری تعیین شده که قرار است چهارچوب اصلی فعالیتهای صندوق ها قرار گیرند. یکی از موارد ۹ گانه اصلاح قوانین حمایتی مثل تبصره (۳) جزء (۹) بند (ب) ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی می باشد که اخیرا وزیر محترم آنرا ابلاغ فرمودند.

در ادامه عوض علیزاده، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی اشاره کردند که صندوقهای حمایت از بخش کشاورزی علاوه بر موفقیت در وظایف تعیین شده، موفقیت های دیگری شامل توسعه اجتماعی و تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی را داشتند. ایشان یکی از مزیت های دو دهه فعالیت صندوقها را سلامت عملکردی دانستند و اشاره کردند که در دو سال اخیر سازمان های حسابرسی و نظارتی عملکرد کلیه صندوق ها را بررسی کرده و خوشبختانه از سلامت مالی و عملکردی آنها رضایت داشتند.

درادامه رئیس و معاونین سازمان مرکزی حراست ضمن تبریک پست جدید آقای حسین مهدی دوست، بعنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی، آرزوی موفقیت برای ایشان نمودند و تیم خود را آماده کمک برای حمایت از شرکت برای دستیابی به اهداف کلان خود اعلام کردند.

همچنین ایشان به اهمیت حفاظت از اطلاعات شرکت و دقت در جلوگیری از وقوع تخلفات هر چند جزئی اشاره نمودند. ایشان در ادامه توضیح دادند که بهره‌مندی از اخلاق نیکو و روی گشاده از جمله ارزش‌هایی است که در فرهنگ قرآن و عترت (ع) بسیار مورد تأکید واقع شده است. در این ارتباط به حدیثی از امام جعفر صادق اشاره کردند که می فرماید:

« اِنَّ لاَهْلِ الْجَنَّهِ اَرْبَعَ عَلاماتٍ: وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ وَ لِسانٌ لَطیفٌ وَ قَلْبٌرَحیمٌ وَ یَدٌ مُعْطیَهٌ »

بهشتى‌ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده. و از همکاران شرکت بالاخص مدیران خواستند که این ۴ اصل را جزء رفتارهای سازمانی خود قرار دهند.

ایشان به سه رکن مدیریت ۱. داشتن چشم انداز، ۲. برنامه ریزی (برای وصول چشم انداز) و ۳. همت بلند، اشاره کرده و نظارت را جزء شئون مدیریتی دانستند. وی در ادامه توضیح دادند که طبق بررسی های بعمل آمده، اهم آسیب ها و انحرافات شامل ۱. سو استفاده های مالی، ۲. مشکلات بوجود آمده در سفرهای خارج از کشور، و ۳. مسائل اخلاقی  بوده است. لذا تاکید کردند که ضرورت از بین بردن زمینه های بروز فساد، جلوگیری و خود مراقبتی از اصول کاهش انحرافات هستند.

در انتها رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی از حضور رئیس و معاونین سازمان مرکزی حراست در شرکت قدردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *