نشست هم‌اندیشی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد؛ در جلسه‌ هم‌اندیشی با حضور مرتضی محمودی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، محمدعلی حاتمی زاده سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد برگزار شد.

در این نشست گزارش عملکرد صندوق توسط رضا آخوندی مدیرعامل صندوق ارائه گردید، ایشان اظهار نمود صندوق استان در سال ۱۳۸۶ باهدف تجمیع منابع مالی بخش خصوصی و دولت در بخش کشاورزی با سرمایه حدود ۱۲ میلیارد ریالی تشکیل شده است که در حال حاضر با پیگیری ها صورت گرفته و همراهی اعضای محترم هیئت مدیره سرمایه فعلی صندوق استان بالغ بر ۱۳۶۵ میلیارد ریال است که ۴۷ درصد آن متعلق به دولت و ۵۳ درصد سهام متعلق به تشکل های فعال فراگیر در حوزه های تولیدات دامی، گیاهی، شیلات، صنایع کشاورزی، خدمات کشاورزی، منابع طبیعی و عشایری می باشد. در سال گذشته صندوق موفق به پرداخت بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ضروری در راستای تأمین منابع مالی جهت طرح‌های تأمین نهاده‌های دام و طیور، میوه شب عید، اقلام بازرگانی (شکر)، گندم بذری موردنیاز استان و… با عاملیت شرکت‌های سهامدار شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز ضمن تشریح اهداف صندوق‌ها خواستار تخصیص اعتبار جهت تأمین سهم دولت در صندوق استان با توجه به منابع مالی بالای موردنیاز جهت برنامه‌های صندوق شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اعلام نمود صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به‌عنوان عامل در بخش فعال می‌باشند و استفاده از ظرفیت‌های آن برای بخش اثربخش می‌باشد.

در این نشست پیشنهاداتی در راستای تخصیص اعتبار جهت تأمین سهم دولت ،افزایش بهره‌وری بیشتر و پذیریش عاملیت های جدید و خط های اعتباری تسهیلات برای صندوق استان ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *