نشست صندوق های دام و عشایری با هیئت اتاق بازرگانی اوروآسیا برای تامین خوراک دام

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ نشست دوم با هیئت اتاق بازرگانی اوروآسیا مستقر در روسیه و نمایندگی آنها در ایران در خصوص تهیه خوراک دام از کشور روسیه در تاریخ ۱۴ شهریور در محل دفتر صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی برگزارشد.

آقایان افشار، مدیر عامل اتاق بازرگانی اوروآسیا در ایران، Evsiukov Aleksi اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی اوروآسیا در روسیه، حسین ایزدی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی، مرتضی ذوالنوار، مدیر عامل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی عشایر و حسین شاهباز سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی در جلسه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه تیم اتاق بازرگانی اوروآسیا منحنی قیمت جو و ذرت در بازار بورس مسکو را طی هفته گذشته به طرف ایرانی ارائه داد. منحنی نشان می داد که قیمت جو کمب پایین آمده ولی قیمت ذرت مقداری بلا رفته بود. منظور از ارائه این منحنی توسط تیم اتاق بازرگانی این بود که آنها می توانند مستقیم از بازار بورس مسکو به نرخ روز برای صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خرید نمایند.

همچنین در این جلسه به نحوه خرید جو دامی و ذرت از فدراسیون روسیه توسط صندوقهای دامپروری و عشایری از طریق اتاق بازرگانی و نحوه پرداخت و بالاخص ارائه تضمین توسط دریافت کننده پول که اتاق بازرگانی است پرداخته شد. با توجه به اینکه اتاق بازرگانی اوروآسیا در جلسه قبل پیشنهاد کرده بود که با پایین ترین قیمت ممکن از طریق خرید مستقیم جو و ذرت از بورس مسکو به صندوق های حمایت از بخش کشاورزی اقدام نماید ولی به لحاظ درخواست تضمیت از سوی صندوق های حاضر در جلسه، اتاق بازرگانی ضمن پذیرش ارائه تضمین های بانکی، مطرح نمود که برای هر مرحله و هر سندی که طرف ایرانی بخواهد هزینه مرتبط دریافت خواهد شد. تیم ایرانی حتی پیشنهاد تحویل محوله در ایران و پرداخت بصورت ریالی کردند که اتاق بازرگانی اوروآسیا موضوع را قابل بررسی دانسته و قرار شد از طریق شرکتهای ایرانی که به روسیه صادرات دارند و پولهای آنها در بانک های روسیه مانده است بررسی بعمل آید. حتی موضوع تهاتر هم مطرح و قرار شد که تیم ایرانی عناوین محصولات قابل صادرات خود را ارائه نمایند. در این ارتباط شیر خشک صنعتی که توسط اعضاء صندوق دام تولید می شود مطرح شد و نمونه آن به تیم اتاق برای بررسی در بازار روسیه تحویل داده شد.
در نهایت قرار شد یک تفاهمنامه کاری مایبن دوطرف برای ادامه همکاری منعقد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *