نشست شرکت مادرتخصصی و اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه که به غیر از عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی و کاوه حسنی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران، علی درجانی، عضو هیئت مدیره، حسین شاهباز، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل و امیر حاجی احمدی، مشاور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، بهنام عسگری، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان فارس، بهروز کریمی روزبهانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان لرستان، مسلم عرفی زاده، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران، حجت الله محمدپور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان اصفهان، محمدرضا اسلاملو، رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان کرمان، مهدی مزروعی، مشاور اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران و محمدرضا نیک نژاد، بازرس اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران حضور داشتند، در مورد همکاری شرکت مادرتخصصی و اتحادیه مرکزی در خصوص کشاورزی فراردادی بحث و گفتگو شد.

ابتدا حسنی، ضمن تقدیر از صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای اعطای آسان تسهیلات به تعاونی ها، صندوق های حمایتی را حامیان تعاونی ها و تولید کشاورزی خواند. او با اشاره به راه اندازی سامانه کشت قراردادی گفت که در دو استان کشور ۱۵ هزار هکتار زمین را به وسیله کشاورزی قراردادی زیر کشت یرده اند. او اضافه کرد اتحادیه مرکزی عضو هیچ صندوقی نیست و پیشنهاد کرد با توجه به این موضوع، شرایط عضویت اتحادیه در یکی از صندوق های ملی فراهم گردد.

وی همچنین خواستار تقویت حمایت صندوق ها از تعاونی ها شد زیرا تعاونی ها چتر حمایتی روی اعضای خود دارند.

عسگری با اشاره به این موضوع که کشت قراردادی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است از شرکت مادرتخصصی خواست تعاملات حمایت های بیشتر در این زمینه داشته باشد.

مزروعی ضمن تاکید بر اهمیت عضویت اتحادیه مرکزی در صندوق های ملی، در مورد اجرایی شدن زنجیره های ارزش توسط تعاونی ها با حمایت شرکت مادرتخصصی صحبت کرد.

حاجی احمدی با تاکید بر توسعه پایدار به عنوان راه حلی برای حاصل شدن توسعه در بخش کشاورزی، اشاره کرد صندوق های حمایت از کشاورزی باید هم افزایی داشته باشند تا مشکلاتی مانند افت ارزش دارایی به دلیل تورم، برای آن ها به وجود نیاید.

درجانی، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، همکاری شرکت مادرتخصصی و اتحادیه مرکزی را برای بخش کشاورزی بسیار خوب خواند و گفت صندوق های حمایتی باید وارد چرخه تولید شوند و برای این کار نیاز به برنامه ای فراگیر تهیه گردد.

علیزاده مقدم با اشاره به وجود ۸ هزار و ۵۰۰ تعاونی در سطح کشور که ۱۵۰۰ عدد از آن ها تعاونی تولیدی و سرآمد تعاونی ها هستند گفت اینکه تعاونی های تولیدی از اعضای هیئت مدیره صندوق های حمایت از کشاورزی هستند تاثیر خوبی در همکاری تعاونی ها و صندوق ها دارد.

وی در ادامه گفت تعاونی ها هر چه بیشتر با صندوق های حمایتی هم افزایی داشته باشند، بیشتر می توانند باعث توسعه بخش کشاورزی شوند به همین دلیل باید جلسات مشترک بیشتری با حضور تعاونی ها و ارکان صندوق های حمایتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی اضافه کرد فقط استفاده از سرمایه مالی صندوق ها کافی نیست و باید از بستر نهادی آن ها استفاده کرد. صندوق ها باید با رویکرد توسعه ای وارد قرارداد های مشارکتی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *