نشست مدیران شرکت مادرتخصصی با نماینده مردم شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان البرز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه ابتدا جبار هلالی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان البرز، خلاصه ای از وضعیت صندوق استان ارائه داد و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی را یک تشکل مردمی و اثرگذار در بخش معرفی کرد.

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با تاکید بر نفش صندوق های حمایت از بخش کشاورزی، استفاده از سرمایه های مولد سازی را جزء حقوق قانونی صندوق ها دانست و گفت که باید از این دارایی ها برای افزایش سرمایه صندوق ها که به بخش کشاورزی خدمات می دهند حداکثر استفاده را برد.

اکبریان، علیزاده و اعلمی، اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان البرز، از مسئولین حاضر در جلسه خواستند با توجه به درخواستهای بخش خصوصی برای عضویت و افزایش سرمایه صندوق، سرمایه سهم دولت در صندوق را تامین نمایند تا از این طریق، خدمات رسانی به اعضا طبق شرایط روز انجام شود. تامین سهم دولت از منابع طرح مولد سازی یکی از پیشنهادات بود. ایشان همچنین از نماینده مجلس مردم شهرستان کرج نیز خواستند تا صندوق های حمایت از بخش کشاورزی که بعنوان تشکل های مردمی در خدمت بخش کشاورزی هستند را از طرق قانونی در مجلس جمایت کند.

علی درجانی، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با دو مشکل اساسی روبرو است که یکی تغییر افلیم و کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آبی است و دیگری کاهش ارزش دارایی ها، سرمایه های نقدی بخش و سرمایه گذاری در این بخش است گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای کمک به حل مشکل دوم می توانند تاثیرگذار باشند.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی گفت: در زنجیره کشاورزی فقط حوزه تولید کاملا مردمی بوده و حوزه های بعدی اینطوری نیست که در این حوزه ها باید به مردم نقش بیشتری داد. در اسناد بالادستی شامل سند امنیت غدایی و قانون برنامه هفتم توسعه، باید نگاه حمایت از این صندوق ها نیز وجود داشته باشد. اصلاح نظام تخصیص اعتبارات دولتی و یارانه های یکبار مصرف جزو ضروریات در قوانین بالادستی هستند.

علیرضا عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی آن، ضمن معرفی کشاورزی به عنوان مردمی ترین فعالیت اقتصادی، امادگی خود برای حمایت از صندوق های حمایت از بخش کشاورزی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *