نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هیئت مدیره صندوق حمایت از کشاورزی استان کردستان

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان؛ جلسه ای با حضور اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پژمان باختر، معاون محترم برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از کشاورزی استان، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل این صندوق و لعلا قاسمی، مدیر عامل صندوق زنان استان، در خصوص موضوعات مرتبط با تجهیز منابع صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ تشکیل گردید.

در این جلسه باختر به سرمایه فعلی صندوق استان اشاره کرد و میزان سرمایه فعلی صندوق استان را باتوجه به نرخ تورم کشور، جوابگوی نیازهای بخش ندانست. وی در ادامه به فعالیت های اثر بخش صندوق استان در خصوص حمایت از کشت قراردادی و زنجیره های ارزش بخش و همچنین قرارداد مشارکتی با اتحادیه دامداران استان جهت واردات گوشت منجمد گوسفندی در سال مالی جاری اشاره و در پایان ابراز امیدواری کرد که باتخصیص اعتبار از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کشور و همچنین سال های آتی و نیز آمادگی کامل تشکل های بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری، افزایش سرمایه صندوق استان که موجبات حفظ ارزش سرمایه و افزایش توان خدمات صندوق را در پی خواهد داشت، محقق گردد.

در ادامه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره صندوق استان در رابطه با مسائل صندوق و تشکل های سهامدار  مطالبی را مطرح کردند و در پایان خواستار تداوم تخصیص اعتبارات ماده ۳۱ استانی به صندوق استان شدند.

محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریرزی استان با اشاره به مشکلات استان کردستان در حوزه اشتغال، تورم و سرانه درآمد پائین بیان داشت کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های استان با توجه به وجود منابع مناسب آبی و خاکی خدادادی می تواند کردستان را به یکی از بزرگترین قطب های تولیدات کشاورزی کشور تبدیل نماید که در این میان ایجاد زنجیره های ارزش و تولید علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، زمینه ساز توسعه کردستان در تمامی ابعاد خواهد شد. وی در خصوص تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ برای تأمین سهم دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و زنان روستایی استان کردستان در راستای حمایت بیشتر از زنجیره های ارزش و همچنین کشت قراردادی محصولات کشاورزی قول مساعد داد. او در پایان ابراز امیدواری کرد که با همراهی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان شاهد اجرای برنامه ها و سیاست های دولت در جهت استفاده بهینه از منابع طبیعی موجود و کمک به توسعه استان کردستان باشیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *