رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی:

نخستین صندوق منطقه ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان تشکیل و راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هدف اصلی صندوق ها را حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان نخستین صندوق منطقه ای است که در کشور تشکیل می شود وبا تشکیل این صندوق تعداد صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی به تعداد یکصد و شصت صندوق در کل کشور ارتقا می یابد.

وی افزود: این صندوق که با مشارکت مالی ۵۱ درصدی بهره برداران بخش کشاورزی و ۴۹ درصدی سهم دولت تشکیل می شود ، می تواند محل تجمیع منابع نهادهای حمایتی به منظور توزیع صحیح و اصولی و اقتصادی برای حورزه های کشاورزی و اشتغالدر منطقه سیستان باشد. باعنایت به اجرای طرح عظیم آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سیستان و نقشی مطلوب در بهره برداری مناسب از ظرفیت های بخش کشاورزی در توسعه پایدار این منطقه، ساماندهی نظام مالی و تأمین منابع موردنیاز این بخش ایفا کند.
بهزاد نسب افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بهره مندی از ظرفیت قانونی، علاوه بر تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع مالی در بخش کشاورزی، با شناسایی نیازهای تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش و اولویت بندی آنها، برنامه های لازم را برای تامین با هماهنگی دستگاهای ذیربط به عمل می آورند.


وی تصریح کرد: حمایت از تکمیل و تقویت زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی تجاری و قراردادی، نفوذ دانش فنی و تامین نهاده ها از اهداف اصلی این صندوق هاست. کنسرسیوم سرمایه گذاری توسط صندوق ها در بخش کشاورزی ایجاد شده است و این در راستای هم افزایی سرمایه ها و حرکت به سمت پروژه های اقتصادی کشاورزی است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند یکی دیگر از اهداف صندوق هاست. چون صندوق ها یک نهاد توسعه ای و یک سرمایه اجتماعی و اقتصادی هستند. صندوق ها به عنوان عامل هدایت منابع در مجرای صحیح اقتصادی محسوب می شوند. ورود صندوق ها به عرصه بازرگانی براساس اجرای زنجیره ها و کشاورزی قراردادی می باشد .
محمدعلی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی استان گفت: این استان استعداد کشاورزی بی نظیری به ویژه در حوزه شیلات و آبزیان و تامین گوشت دارد و سیستان و بلوچستان در تأمین گوشت کشور می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین درصدد تشکیل صندوق منطقه ای چابهار هستیم.


وی افزود: از دو هزار هکتار دشت سیستان، ۱۵۰ هزار هکتار آن قابل کشت است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد و در همین راستا به دنبال افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تا یک هزار میلیارد ریال هستیم.
غلامرضا اربابی، فرماندار زهک نیز در این جلسه گفت: کشاورزی اقتصادی از اولویت های منطقه زهک است و برای این کار باید از کشاورزی معیشتی عبور کنیم.
عباسعلی ارجمندی فرماندار ویژه زابل نیز گفت: امروز همه باید به سیستان و بلوچستان کمک کنند. چنانچه مقام معظم رهبری به درستی فرموده اند که سیستان تنگه احد است. تشکیل صندوق در منطقه سیستان می تواند باعث امیدواری کشاورزان برای رونق کسب و کارشان باشد.


وی افزود: نگاه نو برای بخش کشاورزی نیاز است چرا که نگاه سنتی دیگر پاسخگو نیست. باید از ظرفیت دهیاران برای جلب نظر و اراده ایده برای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *