نخستین صندوق منطقه ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سیستان تشکیل می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ هوشهنگ محمدی، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ در جلسه ای که با حضور مدیرکل شیلات سیستان، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها و مدیران عامل تعاونی های تولیدی منطقه سیستان برگزار شد اعلام کرد: مجمع موسس صندوق منطقه ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان با هدف تامین و ساماندهی منابع مالی با مشارکت دولت و بهره برداران حقیقی و حقوقی شهرستانهای زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز در اسفندماه امسال تشکیل می شود.
وی در این جلسه که در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زابل تشکیل یافت، گفت: با عنایت به اجرای طرح آبرسانی در ۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سیستان به منظور بهره برداری مناسب از ظرفیت های بخش کشاورزی در توسعه پایدار این منطقه، توجه به ساماندهی نظام مالی و تامین منابع مورد نیاز این بخش ضروری است.


هوشنگ محمدی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بهره مندی از ظرفیت نهادی، علاوه بر تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع مالی در بخش کشاورزی، با شناسایی نیازهای تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش و اولویت بندی آنها، برنامه های لازم را برای تامین با هماهنگی دستگاهای ذیربط به عمل می آورند. حمایت از تکمیل و تقویت زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی، رسوخ دانش فنی و تامین نهاده ها از اهداف اصلی این صندوق ها می باشد.
محمدی تصریح کرد: از ابتدای شروع فعالیت سال ۱۳۸۳ تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۹صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح مختلف تشکیل شده است. از مجموع صندوق های یاد شده ۳۲ صندوق استانی، ۱۰ صندوق تخصصی- محصولی، ۱۹ صندوق زنان روستایی و عشایری، ۱۰ صندوق منابع طبیعی و ۸۸ صندوق شهرستانی را به خود اختصاص می دهند. سرمایه این صندوق ها بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال و حداکثر سهم مشارکت دولت در سرمایه این صندوق ها ۴۹ درصد و حداقل سهم بخش غیردولتی ۵۱ درصد است.
مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی افزود: تعداد سهامداران این صندوق ها تا مقطع زمانی یاد شده شامل ۸۰۸۸سهامدار حقوقی (در قالب تشکل ها، تعاونی های بهره بردار در بخش کشاورزی) و تعداد۱۲۳ هزارو ۵۵۲سهامداران حقیقی (تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش) می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *