موافقت خانه ملت با تصویب بخشی از احکام دائمی برنامه توسعه کشور در حمایت از صندوق های غیر دولتی

 

خانه ملت با تصویب بخشی از احکام  دائمی برنامه توسعه کشور در  حمایت از صندوق های غیر دولتی موافقت کرد.

بنا به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی؛رئیس هیات مدیره و مدیره عامل شرکت مادر تخصصی طی نامه ای به نمایندگان شرکت مادر تخصصی و مدیران عامل  صندوق های غیر دولتی با تبریک موافقت نمایندگان ملت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه امسال با تصویب بخشی از ماده ۴۸ الحاقی مصوبه اول مجلس محترم شورای اسلامی در قالب ذیل ماده ۳۴ مبنی بر : اجازه  اختصاص درصدی از اعتبارات تملک  دارائی های سرمایه ای استان در قالب کمکهای فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، منظور نمودن سود حاصل از سهام دولت درصندوق‌های توسعه بخش کشاورزیبرای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور ، مجاز بودن  دولت  برای مشارکت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی درچهارچوب سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم(۴۴) قانون‌ اساسی تا سقف چهل‌ونه ‌درصد(۴۹%) ضمن اظهار امیدواری به تایید نهایی آن از سوی شورای نگهبان ، از زحمات بیدریغ نمایندگان محترم مردم و دولت محترم و همه دست اندرکارانی که موجبات تصویب لایحه یاد شده را برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی فراهم نمودند ، تقدیر و قدردانی کردند .

در این نامه خطاب به نمایندگان شرکت مادر تخصصی و مدیران عامل صندوقهای غیردولتی آمده است : همانگونه که مستحضر هستید لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اعاده شده از شورای محترم نگهبان در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۳۰/۴/۱۳۹۵ توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بخشی از ماده ۴۸ الحاقی در مصوبه اول مجلس محترم شورای اسلامی در قالب ذیل ماده ۳۴ لایحه بشرح ذیل به تصویب رسید.

ت-شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است درصدی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در قالب کمکهای فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد. همچنین این شورا مجاز است حداکثر بیست درصد (۲۰%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در قالب کمک های فنی و اعتباری با اولویت تکمیل و اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی اختصاص دهد.

ث-سود حاصل از سهام دولت درصندوق‌های توسعه بخش کشاورزی،در راستای تحقق بند(ج) ماده(۲۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۳ برای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور منظور می‌شود.

ج-دولت مجاز است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم(۴۴) قانون‌ اساسی تا سقف چهل‌ونه ‌درصد(۴۹%) در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مشارکت کند.

همچنین در خاتمه نامه یاد شده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آورده است: با سپاس از درگاه خداوند متعال ، لازم می دانم ضمن تبریک تصویب این قانون و امید به  اینکه فرایند تایید آن نیز در شورای محترم نگهبان نهایی گردد. از حمایت و مساعدتهای بی دریغ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دولت محترم و همه عزیزانی که در تصویب این قانون زحمات دلسوزانه ای را مبذول داشته اند قدردانی نموده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون برای همه خدمتگزاران صادق به نظام جمهوری اسلامی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی مسئلت می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *